Julen doftade....

...nybakta saffransbullar, apelsin med kryddnejlika, ris à la Malta med saftsås, kaffe och pepparkakor, stearinljus och mycket mer. Precis så som det ska vara. En härlig kväll var det med Luciatåg med både stora och små barn. Ett 50-tal personer som fick uppleva julens budskap på ett kanske annorlunda sätt när Mackan körde lite stand up-preaching om de tre vise männen bl.a. Jag trodde strax innan kl.16 att lokalen skulle förbli nästan tom och så plötsligt är foajén full av folk. Flera jag inte sett förut. En granne till oss som sett affischen jag satt upp i hissen :-) Hur coolt som helst.
Visst, vi fick väl inte in lika mycket pengar som man fått tidigare då lotterierna flödat,(vi har nämligen fattat ett principbeslut att inte spela om pengar i kåren), men ett stort antal människor som kanske aldrig annars går i kyrkan fick komma in och höra Guds Ord och vara med om en stor fest i Guds hus, det tror jag också att Gud välsignar.

Så nu fortsätter det att dofta jul de närmaste veckorna och vi får snart fira att Jesus föddes till jorden för att visa oss vägen till Gud.

Blessings!

Luciatåget (de stora barnen)

Tomte på vift

Mums!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0