Så var det bara resten kvar...

Så kom julen och så var den över och nu är det bara resten kvar :-) Det var ändå en bra julhelg med både gudstjänster, Kalle Anka, julmat och julklappar. Barnen var nöjda och glada och såhär på Annandagen är vi alla mer eller mindre urlakade. Igår morse hade vi Julotta kl.07.00 på Frälsningsarmén. Det kan låta som en okristlig tid att fira gudstjänst med det är ändå något visst med julotta och kunde Jesus, som ju är Herrarnas Herre, födas i ett stall mitt i natten så kan väl vi komma ur sängen och fira gudstjänst kl.7. Dessutom åt vi julfrukost tillsammans efteråt också, vilket höjde stämningen ytterligare.
Efter lite vila var det dags att åka till min bror som fyller år på juldagen och på kvällen var det tidigt i säng. Idag var det gudstjänst i Linnékyrkan kl.11 och sedan hem till föräldrarna en stund varefter vi fick besök av svärmor och svåger.
Nu är det bara soffan och kvällskaffet kvar idag - och Körslaget på TV. Det ska bli roligt faktiskt. Jag var så impad förra omgången då Joakim Cans ledde sin Metal-kör. Jag bestämde då att om vi bara kan få tag på rätt ledare så ska vi starta en Metal-kör på Frälsis - så om du känner någon så ta kontakt med mig :-)

Nu blir det några "vanliga dagar" vilket känns riktigt skönt. Jag ska inte ut på någon hysterisk mellandagsrea utan försöka ta det lugnt även om jag har jobb att göra. Nästa offentliga tillfälle är inte förrän på Nyårsdagen kl.16 i Wesleykyrkan då vi har en gemensam förnyelsegudstjänst och jag ska predika. Spännande.

I boken "Det är inte kört - Jul" hittar jag 1 Korintierbrevet 13 i juletid och det vill jag dela med mig av till er alla.

Om jag kan sjunga julsånger på fyra olika språk, men sjunger dem utan kärlek, är jag bara en ekande bjällra, en skrällande cymbal.
Om jag känner till tomtens hemliga recept på Janssons frestelse, och hinner posta alla julkort en minut före postlådans tömning den 17 december, men saknar kärlek är jag ingenting.
Om jag ger bort allt jag äger under tv-kanalernas julgalor, och jobbar så hårt med julens alla förberedelser att jag blir alldeles utbränd, men saknar kärlek, har jag ingenting vunnit.
Kärleken blir inte irriterad över att barnen är i vägen under julstöket, utan gläds över att de finns där. Kärleken använder inte armbågarna i leksaksaffären dagen före julafton, fastän det bara finns en docka kvar av rätt märke. Kärleken är inte skrytsam, inte ens över det fräckaste dataspelet i hela kvarteret.
Kärleken skriver inte långa önskelistor för egen del, och blir inte upprörd över stickiga sockor i fel färg från farmor - igen.
Videospel ska glömmas bort, golfklubbor rosta sönder och pärlhalsband förgå.
Men den största gåvan - kärleken - skall alltid bestå.

Blessings!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0