Vi sjunger in julen

Eller...behövs det? Kommer inte julen av sig själv? Jo, det gör den väl, men julsångerna och texterna är så bra att de tål att sjungas och läsas många gånger under de få dagar som julen ändå är. Så på söndag, den 21/12 kl.16.00
(4:e advent), sjunger vi in julen på Frälsningsarmén, Limhamn. Tillsammans med övriga församlingar på Limhamn inbjuder vi alla som kan och vill att komma och låta sig sköljas över av julstämningen. Detta är en tradition, en bra sådan, som vi kyrkor har här att tillsammans inleda julhelgen och få uppleva att samfundsgränser inte existerar när Jesus får vara i centrum. Resten av jul och nyårshelgens gudstjänster firar vi också tillsammans vilket är hur bra som helst.
Så jag tar väl tillfället då och inbjuder till gudstjänsterna framöver. Jag vet i alla fall att till de gudstjänster vi har på Frälsis är barnen hjärtligt välkomna och jag är säker på att det även är så i de övriga kyrkorna. Barnen är ju störst i Guds Rike, så de får vara det i kyrkan också, så med andra ord, stanna inte hemma för att du har små barn - kom allihopa.

I övrigt har vi ställt ut julgrytan idag på Malmborgs, Limhamn. Några timmar om dagen står vi nu och samlar in pengar till behövande: Frälsningsarméns julinsamling - Håll grytan kokande. Hade jag inte fått så ont i hela kroppen av att stå stilla långa stunder, hade jag gärna stått där hela dagen. Det är hur kul som helst att träffa folk som man känner. Kassörskerna hälsar leende när de ser mig i uniform och man ser att för vissa trillar 25-öringen ner - aha, det är hon, och så blir det plötsligt en öppning för samtal, coolt.

Så, välkommen att fira julens gudstjänster med oss.

God Bless!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0