Diskriminering? Vilken planet kommer du ifrån?

Alltså, detta blir inget långt blogginlägg (dels för att jag är för upprörd så jag skulle nog skriva fel dels för att tiden inte räcker till just nu), men allvarligt talat, denna debatt om samkönade äktenskap gör mig så förb...arg. Nu går Lars Ohly in och säger att präster i framtiden ska tvingas viga homosexuella par annars ska de fråntas vigselrätten, jamen, vad har vänsterpartiet med Bibeln att göra - inte ett dugg. Sist jag kollade så grundar kyrkan sin existens på Bibeln, Guds Ord och ingenstans i Bibeln hittar jag grund för att det skulle vara riktigt för homosexuella par att ingå äktenskap. Man och kvinna står det faktiskt och det är 8 år sedan kyrkan och staten skiljdes åt - dah!

 Det finns säkert samfund som vill kunna fortsätta att diskriminera på det här sättet. Men jag menar att samhället inte kan acceptera det, sade Lars Ohly vid en pressträff med riksdagsjournalisterna på tisdagen, skriver Svenska Dagbladet.

"Samhället inte acceptera...?" Är det nå'n som är diskriminerad är det väl prästerna i så fall, vaddå fråntas vigselrätten? Är de mindre värda för att de har en åsikt då?
Nej, Lars Ohly och alla andra i både höger och vänsterpartier, studera Bibeln och låt kyrkan vara kyrka.

Obs, alla Ni homosexuella som nu tror att jag hatar Er, så är inte fallet, men jag kan inte se att äktenskap på Biblisk grund, i kyrkan skulle vara möjligt för Er.

Kyrkans tidning och Dagen

Have a nice day.


Kommentarer
Postat av: lina

Varför skulle inte homo få gifta sig som vi hetro. . Kärleken är en gåva från Gud, vad bryr sig Gud om hur vi gifter oss så länge man älskar varandra . biblen skrevs för så många tusen årsen. då man fortfarande dödade homosexuella, skall kristna leva efter biblen till 100% och göra det fullt ut, stena prostituerade för man måste ta ett steg in i 2000 talet. för man skall ju inte leva i synd och då måste man gifta sig. hur många människor skall känna sig utanför Guds gemenskap bara för trångsynta kristna ler med munnen och sen agar enlig biblen. alla människor har samma rätt och samma känslor. tål man inte att människor är olika och vill gifta sig i kyrka ja då får man sluta predika om guds ord om kärlek. för då är man falsk. du är annars öppen för det mesta så kanske börja tänka med ditt eget hjärta och strunta i biblen där står så mycket som aldrig skulle få för oss att göra i dag på 2000 talet

2008-11-19 @ 15:37:01
Postat av: Monica

Tack för din kommentar. Egentligen handlar det ju inte om man får älska en annan människa av samma kön eller inte utan om äktenskapet och vad det betyder. Äktenskapet instiftades av Gud för att gälla man och kvinna och detta är det sätt som människan lever vidare.

Att kärleken är en gåva från Gud är helt rätt, men det betyder inte att kärleken är gud. För vore kärleken gud så spelar det ju ingen roll vem jag älskar eller vem jag älskar med, om det är min egen man eller någon annans man eller fru, för då är kärleken gud och då faller hela världen till slut.

2008-11-20 @ 19:24:25
URL: http://captainsblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0