Enerverande racerbilar

Alltså, jag tittar inte jättemycket på TV. Mycket sällan på dagtid och oftast inte före kl.20 på kvällen, men vissa program gillar jag att se och ser fram emot när de visas. CSI t.ex. är ett sådant. Cityakuten har jag också följt mer eller mindre i flera år. Ett annat är Miami Ink, som går på TV6 på söndagar kl.19. Söndagar är ju arbetsdag för mig och efter gudstjänst och annat fixande hela da'n är det skönt att sitta ner och titta på Miami Ink. Detta är alltså ett program om tatueringsstudion Maimi Ink  i just Miami och man får se de mest fantastiska konstverk skapas på människors kroppar och jag och alla som har ett antal tatueringar själv vet hur det känns när konstverken växer fram, vilket också gör det intressant att följa. Idag förberedde jag kvällskaffet och plockade iordning i köket och fixade och donade för att kunna titta på detta program när det var dags. Då upplyser maken mig om att det är inget Miami Ink idag, det är Formel1!!!!!!!, vilket han då redan suttit och tittat på hur länge som helst och ljudet har gjort att jag tagit långa omvägar runt TV:n, och nu utgår MITT program för dessa idiotiska bilar. Hmmm. 

Nåja, nu fick jag ju blogga istället och kan tala om att dagens gudstjänst blev en fin ljushögtid då vi fick minnas, gråta och glädjas och samtidigt se framåt och gå vidare med våra egna liv, leva nära Jesus för att bli mer lika Honom.


Kommentarer
Postat av: Heidemarie Z Carnelid

Hi,hihi,hahaha...Jag känner igen mig så i det du skriver. Anders är en fantastisk Formel1 fantast som med ett stort leende sitter spikad framför Tv när F1 går. Jag brukar sitta med hörlurar och bra musik när det går för det går INTE att ha TV tyst ser du utan det ska upplevas...



Vi hörs

Jättestora kramar till er alla

Heidemarie

2008-11-11 @ 16:05:22
URL: http://www.heidemarie.se
Postat av: Alina

Hoppas du får en trevlig Tisdag! :)

2008-11-11 @ 16:12:17
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0