Födelsedagar

Idag har vi haft två kalas. Gabriel fyller 7 år och i förmiddags hade han ett magiskt barnkalas, med utklädda barn alltifrån Superman, Indiana Jones och Ninja Turtles till Häxor, Jack Sparrow och trollkarlar. Ett lyckat kalas med många fina presenter. Ett par stimmar efter den sista häxan gått hem, kom släkt och vänner med fler presenter och det kalasades igen. Det gäller att fira ordentligt, 7 år blir man ju bara en gång. När Gabriel skulle födas skulle jag få honom med planerat kejsarsnitt, vilket gjorde att jag själv fick föreslå datum. Han var beräknad till den 14 november och jag föreslog den 1:a och det blev det. I baktanken hade jag min mormor. Hon var född den 1/11 år 1900 och hon dog 1995, det år hon skulle fylla 95 år. Jag tyckte det var en fin tradition att fortsätta fira en födelsedag på Allhelgonadagen, som det är idag, och då blev det.

På väggen har jag ett foto av min mormor, från hennes ungdoms dagar. Hon var 17 år då det togs, alltså 1917. Jag har många gånger tänkt att jag hoppas det håller och inte faller sönder eller bleknar bort. Så jag fotograferade av det och la in bilderna i datorn. Men det är klart, datorer kan ju också haverera, så vad gör man då. Jo, galen som jag är så har jag nu tatuerat in min mormors porträtt på armen och idag visade jag det för dem som var på kalaset. Äntligen en tatuering som min mor kunde gilla redan från början utan att behöva vänja sig vid den:-)

Imorgon är det Alla Själars Dag, då vi speciellt minns dem som gått före oss. Ta vara på den dagen och låt sorgen, minnena och glädjen blandas.

Blessings!
      
Mormor 1917                                                     Nygjord tatuering

Kommentarer
Postat av: Rosi

Får jag påminna dig om att när du visade tatueringen för din mamma och sa: "tänkte att det kanske äntligen kunde vara en tatuering du kunde gilla från början", svarade hon "nja"....



Men den är snyggt gjord, det kan inte ens jag förneka.



kram

Rosi

2008-11-05 @ 11:28:31
Postat av: Monica

Jag hörde faktiskt inte vad hon sa där och då, men på söndagen sa hon att hon först blivit chockad men sedan blev hon rörd och tyckte att det var riktigt fint gjort. Nu har jag alltid mormor med mig.

2008-11-05 @ 14:57:12
URL: http://captainsblogg.blogg.se/
Postat av: Rosi

Det var ju kul att din mamma gillade den!



Vad menar du med att du nu alltid har mormor med dig? Du menar väl att du alltid har bilden av mormor med dig? Eller sitter hon i tatueringen? =) Ursäkta att jag är petig med hur du uttrycker dig...=)



kram

Rosi

2008-11-05 @ 22:39:30
Postat av: Monica

Dah...! det var min mor som sa det och naturligtvis är det bilden jag har. Men alla som har en speciell minnestatuering vet att det kan kännas som att man har den personen "med sig" eller "nära".



Kram tillbaka och krya på dig.

2008-11-06 @ 11:06:11
URL: http://captainsblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0