I have a dream.....

Ja, Martin Luther King är ett namn som poppar upp i hjärnan nu när USA för första gången i historien har fått en färgad man till president.
"Jag har en dröm, att en vacker dag skall nationen resa sig och förstå... att alla människor är skapade lika... Jag har en dröm om att en dag skall mina fyra små barn leva i en nation där de inte skall bli bedömda av deras hudfärg, utan enligt innehåll av deras karaktär."

Och såhär sa Barac Obama idag:
"If there is anyone out there who still doubts that America is a place where all things are possible; who still wonders if the dream of our founders is alive in our time; who still questions the power of our democracy, tonight is your answer."
Läs hela talet>>

Det är så många som bloggar om detta så jag skriver inte mer än detta. Men lycka till Barac - det lär du behöva.
God Bless!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0