Kärnfamiljen i skottlinjen

Mina föräldrar har varit gifta - med varandra - i över 50 år. Jag och min man har varit gifta i 18 år och känner ibland som om vi börjar tillhöra ett utdöende släkte. Jag ber och hoppas att detta inte är fallet utan att äktenskapet mellan man och kvinna ska förbli normen, att regeringen inte fattar något beslut i en annan riktning.
Som soldat i Frälsningsarmén skriver man på att man vill värna för äktenskapets okränkbarhet och det vill jag, samtidigt som jag naturligtvis vet och förstår att livet inte alltid är så enkelt och ibland är skilsmässa enda utvägen.
Så jag blir så glad när någon annan, speciellt om det är någon som har något att säga till om i media, som vågar sticka ut och be alla cyniska personer att låta kärnfamiljen vara. Marcus Birro skriver en krönika i Expressen om detta och det gläder mig. Läs den!
Så vill jag då förstås också tala om att jag har vänner som både är skilda, sambos, gay etc. och det hindrar mig inte från att vara deras vän och älska dem, men som Marcus Birro säger: Rör inte familjen, egoister!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0