Power Center

Power Center heter platsen där jag tränar vibrationsträning ett par gånger i veckan. Effektiv träning för alla muskler i kroppen. 10 minuter motsvarar ca 40 min. aerobics träning i styrka, så det kan man ju stå ut med. Perfekt för alla stressade människor som försöker klämma in träning i sina scheman. Och så jag då, som i och för sig gillar att vara effektiv, men har förmånen att kunna träna på förmiddagen ibland och då är det oftast inte så många där, vilket kan leda till bra samtal med de anställda.
Hur som helst så fick jag en tanke idag då jag var där och läste orden Power Center. Jag hade precis kommit från en bönesamling på Frälsis och den samlingen brukar vi benämna Power Hour - en timme av kraft! Så jag tänkte att jag vill att Frälsis ska vara ett Power Center. En plats där Guds kraft är påtaglig, där man kan få fylla på av Honom, få uppleva Gud på ett personligt och kraftfullt sätt. En plats som är som ett "träningsläger" där vi tränas till äkta lärjungar som kan utföra det arbete som Gud vill uta i samhället, bland våra medmänniskor. En plats där man samlas för gudstjänster,  bönesamlingar, fester etc.  men också andra, öppna aktiviteter där vi som känner Jesus tränas i vårt lärjungaskap och på olika sätt betjänar andra. Egentligen är det bara fantasin som sätter stopp för vad vi kan göra för våra medmänniskor. Jesus säger att vad ni har gjort för en av dessa minsta det har ni gjort för mig.
Jag läste en artikel i Dagen där man i kyrkor i USA tar emot vapen. Man uppmanar folk att komma med sina vapen till kyrkan så att det beväpnade våldet ska sluta. Vapnen smälts ner och blir till klädhängare! Häftigt! Det är fantasifullt.

Ja, du som är kristen och tror på att bön hjälper, be gärna för oss att nya människor ska finna vägen, först och främst till Jesus, men gärna också till vår församling. Vi behöver bli fler som hjälper till att forma detta Power Center och denna mission bland människorna i vår närhet.

Blessings!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0