Tatueringar

Ja, jag är officer i Frälsningsarmén, ja, jag predikar på söndagar coh andra dagar, ja, jag är troende kristen och "from...", och ja, jag är tatuerad. I och för sig är det väl inget konstigt med det, det finns det ju många som gjort en tatuering i sin ungdom och sedan blivit frälst och ångrat tidigare beslut, men när man som jag då gjort alla tatueringar efter åldern 36 och efter 10 år som officer, ja, då är reaktionerna något annorlunda.
De flesta tycker faktiskt att det är snyggt. Andra vågar, efter några månaders bekantskap, fråga om det är vanligt inom Frälsningsarmén att man tatuerar sig, vilket jag då får tillstå att vi inte direkt är kända för våra många tatueringar.
Vissa anser att jag är galen och dum, vilket får stå för dem, men andra igen beundrar konstverken, vilket det faktiskt är.
Dessutom har varje tatuering en speciell betydelse, som har med min tro och mitt liv att göra.
En ängel (min första) på vänsterarmen, det är min skyddsängel. Ett stort keltiskt kors på ryggen (tog 5 timmar), symboliserar såklart min tro på Kristus som dog på ett kors för min och alla andras skull. Att det är keltiskt är dels för att de är så snygga, men också för att det var ett helt folkslag som blev omvända till kristendomen och sedan blev missionärer själva. I svanken har jag en triquetra- symbol för treenigheten och evigheten- och änglavingar. Runt höger handled har jag mina barns namn och på underarmen ordet Others (andra)- som säger hur jag vill leva mitt liv. När Jesus levde så levde Han för andra, när Han dog så dog Han för andra. Också William Booth, Frälsningsarméns grundare, hade detta ord som det viktigaste i livet och uppmuntrade sina soldater över hela världen att leva så - Others. Det fick Frälsningsarmén och tron på Jesus att spridas över hela världen och nu finns vi i 115 länder.

Alla som är tatuerade vet att det är ett "gift" och det är troligt att det blir fler här.
Jag får många betydelsefulla samtal i alla fall tack vare dessa och det gör det hela ändå bättre.
Min ängel behöver restaureras - kanske får den sällskap av fler änglar, vem vet.

Änglar är förresten temat för söndagens predikan. Välkommen på gudstjänst hos oss på Frälsningsarmén, Limhamn

Nedan ser Ni två av tatueringarna.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0