Hej

Så är det nu alltså officiellt, jag har blivit bloggare, eller nå't. Jag är då alltså Captain, alltså kapten i Frälsningsarmén. Pastor är ett annat ord för det ifall man inte kan alla begrepp och så, men det låter lite coolare med captain. Förutom det är jag gift sedan 18 år tillbaka - men samme man!!! - vilket verkar vara ganska unikt numera, tre-barnsmor är jag också och dessutom har vi ett marsvin.
Den här bloggen kommer jag att använda, kanske inte så mycket för att berätta om dagliga händelser, utan mer tankar utifrån ett kristet perspektiv på tillvaron, så om du inte gillar "religiös propaganda" som någon märklig person kallade det, så kanske du inte får ut så mycket av att läsa här.
Jag tycker att vi som kallar oss troende kristna ibland, ja alldeles för ofta, blivit så slätstrukna och lever enligt någin slags "anything goes" - kultur. Gud är god och gräset är grönt, typ.  Sådan kristen vill inte jag vara och jag hoppas att fler kan hålla med mig. Jag vill vara den sortens kristen som djävulen sätter upp varningsskyltar för i helvetet!

Så, efter denna introduktion så lovar jag att återkomma med mer tankar kring livet, Gud, tro etc.

See you soon!

Kommentarer
Postat av: Matz Mjörnheim

Hej Captain !

Kul med lite heliga andar i cybervärlden också. Gud är god och gräset är grönt icke att förglömma. Förvisso kan det finnas en slätstrukenhet hos en del av oss emellanåt.Konsten är väl att i bland hållla reda på vad som är egna behov och andras. Det har också funnits tendenser att vittna och predika kanske väl så mycket för sin egen och andra kristnas skull, än för väntade gäster i Guds rike.



Ibland är längtan efter egen bekräftelse av sitt andliga arbete nästan smärtsamt påtagligt. Åtminstonde för mig som Frälsningsarméanställd i arbetet med de mest stigmatiserade i vårt samhälle.

Det är en konst att skilja på egen och Guds vilja emellanåt. Tror kanske att "anything goes" inte alltid är bortkastat utifrån ett kontaktperspektiv. Det finnns rätt mycket perfekta människor med alla svar klara. De skrämmer mig mer än de med alla frågor!! Givetvis är det så att "anything goes" är

förkastligt utifrån ett Gudsperspektiv och ett svek mot människor vi alla möter. Konsten är bara att berätta så att människor fortfarande kan uppleva Guds kärlek som en möjlighet och inte enbart som en ouppnålig belastning utifrån det mänskliga mötet med hans välvilliga representanter.



Goda tankar



Matz M

2008-10-03 @ 14:41:41
Postat av: Monica

Tack Matz för din kommentar. Kul att veta att någon läser och jag ska göra mitt bästa för att inte verka som om jag hade alla svar - för det har jag verkligen inte, men jag ska dela med mig av vad jag har upplevt och de tankar jag har, så kan säker även jag växa



Bless

Monica

2008-10-04 @ 14:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0