Ett år äldre.....

......så har man då överlevt ännu en födelsedag. Igår var en helt vanlig dag med Öppen Förskola på förmiddagen, som alla andra onsdagar, och diverse annat officers-jobb. Skillnaden var att det var min födelsedag. Förra året fylldebåde jag och maken jämna år, så detta året hoppade vi över firandet. Vi tar väl ett nytt om 4 år när det blir en 5:a.
Har jag åldersnoja? Ja, det tror jag nog. Samtidigt som jag börjar tycka att det är jätteskönt att barnen blir stora och klarar sig mer och mer själva, vilket underlättar tillvaron betydligt, så ä det inte lika roligt att inse att anti-rynk krämer inte fungerar och att tröttheten ibland är mycket tyngre att komma över än för ett antal år sedan.
Andra gånger känner jag mig inte alls gammal utan tänker mig själv som "ungdom" och uppför mig så också. Ja, det är lite dubbelt det där.
Hur som helst, en del säger ju att livet börjar vi 50 och då har jag ju ett antal år kvar att ladda upp så då är det ju inga problem.
Eftersom vi inte direkt firade våra födelsedagar i år så gav jag mig själv en present istället. Jag har nu dolt min allra första tatuering med en ny.
Kanske också ett tecken på åldersnoja........

Ha en bra dag. God bless!


Före

Efter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0