Världen är liten

Så är Påsken över. Vi har ännu en gång fått följa Jesus på vandringen från intåget i Jerusalem, Sista måltiden, Getsemane, Korsfästelsen och Uppståndelsen. Profetorden från Gamla Testamentet - "Genom hans sår blir vi helade" är ord jag försöker förstå och göra som en del av mig själv just nu. Egentligen är jag en ganska glad och öppen person som inte låter mig nedslås, speciellt inte av sådant som jag vet inte har något evighetsvärde, men när delar av min kropp, känsliga delar, inte riktigt är med mig, blir jag ganska nedstämd och missmodig, och arg!! Igår sa jag åt den onde att far åt h..... där han hör hemma, men han verkar antingen ha dålig hörsel eller dåligt förstånd.  Hur som helst - genom Jesu så blir vi helade, kanske ska det gälla mig på nå't sätt. Jesus lever i alla fall och vägen till Gud är öppen för oss alla om vi vill gå den.

Jag har gjort en ny upptäckt, ja, jag vet att jag är lite trög, men jag har återupptäckt Facebook - jag som sa upp mitt medlemsskap där för att jag inte skulle...... Nåja, jag tog en stund och satte mig in i det hela och upptäckte att gamla vänner från min USA-tid, för 20 år sedan....., finns med på Facebook, och jag skickade vänförfrågningar till dem och vips så har jag återknytit kontakten med vänner jag inte varit i kontakt med på många år. Så coolt! Nu är jag inte så att jag sitter långa stunder och tar en massa test och tävlingar o.s.v., utan mest går jag in och kollar läget då och då, men vilken grej, va! Det är verkligen ett bevis på att världen blivit mindre nu för tiden och att möjligheterna till att kommunicera med många människor samtidigt blivit större. Jesu första lärjungars publik var begränsad, vi som är kristna idag har hela världen för våra fötter genom internet. Må vi bli visa och smarta att använda det på ett bra sätt.
"Gå ut och gör alla folk till lärjungar" sa ju Jesus, men Han sa inte precis hur det skulle gå till, alltså har vi alla möjligheter, låt oss ta dem.
Nu ska jag försöka njuta av våren.

Blessings!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0