Att lyftas upp

Jag har en liten andaktsbok av Charles R. Swindoll, den heter "Nattljus". Ett kort avsnitt finns att läsa för varje dag. Ibland är det tidlösa sanningar han skriver och ibland är det sådant som går rakt in i hjärtat och man nickar och håller med. Så då och då är det sådant som är uppmuntrande och samtidigt jobbigt för fast man "vet" att det är sant kan man inte ta det till sig i hjärtat för man har inte märkt av denna sanning på länge. Så var det för mig igår när jag läste gårdagens avsnitt, men jag vill dela det med Er här i alla fall för det kanske kan hjälpa någon annan och förhoppningsvis blir det framöver något jag kan nicka och samtycka med. Såhär står det: "Gud hör vårt rop. Han lyfter oss upp ur den förfärliga gropen. Han sätter våra fötter på en klippa och gör våra fötter stadiga. Han bevisar sig stark i vår svaghet. Han låter ljus lysa i vårt mörker. Han blir till hopp i vår osäkerhet och till trygghet i vår förvirring. Han är grunden för våra liv." "Herren är mitt ljus och min räddning, vem skulle jag frukta?" Ps. 27:1

Så Gud, låt mig lyftas upp ur gropen av Dig och ställ mig stadigt på klippan. Amen.

Blessings!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0