Unga hjältar

Ny Generations hemsida är ett inslag om mina döttrar och deras Ny Generationsgrupp på Karl Johansskolan. Skolan går emot lagen genom att förbjuda barnen att ha gruppen på skolan under skoltid, trots att det är det som är poängen med en skolgrupp. Jag tycker det är så coolt att de fortsätter kämpa för det goda i ett annars rätt hårt klimat. De står på sig och delade ut biblar till alla i sin klass som julklapp och nu planerar de något till Alla Hjärtans Dag.
Jag vill fortsätta be för och stötta barnen och ungdomarna så mycket jag kan . Jag tror att det är genom dem som väckelen kommer. Redan idag händer det fantastiska saker i skolorna runt om i vårt land och andra länder som detta har spridit sig till. Barnen / ungdomarna är våra bästa missionärer, de finns ju redan på plats i skolan, de behöver inte komma in utifrån.
När jag gick i skolan hörde jag aldrig tals om kristna skolgrupper. Det fanns inte häromkring i denna hedniska del av landet, det var nog mest i småland :-) Detta gör också att jag tycker det är speciellt roligt att mina flickor är de som pushar på för att det ska bli en förändring i detta.
Mer Jesus i skolorna! Tack Gud för barnen och ungdomarna som tar detta uppdrag på sig.
Jag vill be för dem - be med mig!

Bless!

En samling med Ny Generation medlemmar

Kommentarer
Postat av: Pauline

Bra jobbat det är rätt mer Jesus i skolorna. Alla har rätt till sin religion. Och det kvittar vilken religon man har. Det råder religionsfrihet i Sverige. När jag gick i skolan fick alla en bibel man firade advent tände ett ljus och läraren läste ett stycke ur biblen. Helt rätt och denna tradition bör återupptas. För att barnen skall få lite sinnes ro.

2009-02-11 @ 14:45:03
Postat av: Monica

Tack Pauline för din uppmuntran. Jag ska vidarebefordra den till flickorna.

2009-02-11 @ 17:54:23
URL: http://captainsblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0