GPS....

...Gratitude, Persistance, Surrender. Detta är fortsättningen på "Väntrummet". Vad gör jag medan jag är i väntrummet och väntar på att det ska bli min tur? medan jag frågar mig varför det dröjer så länge innan jag kan få komma ut i frihet; medan jag inte känner igen mig själv utan bara existerar och mår dåligt och väntar på bättre tider. Jag kan ju inte göra något åt det själv eftersom jag inte vet vad jag ska göra eller kan göra.
Under tiden jag finns i denna "twilight zone" måste jag i alla fall försöka med GPS - alltså: Gratitude - Tacksamhet för alla de gånger Gud hjälpt mig förut, alla de många gånger Han gjort mig och de mina friska, alla de gånger Han har hjälpt mig att hitta rätt väg i livet, alla de gånger Han beskyddat mig från det onda, alla de gånger Han bevisat sig vara trogen och hålla Sina löften, tacksamhet för att Han så många gånger bevisat Sig ha allt i Sin hand.
Persistance - alltså: Påträngande uthållighet - på flera ställen i Bibeln berättas om människor som tjatat på Gud och hållit i bön och vädjan och då fått vad de bett om. Gud vill att vi ska vara uthålliga och påträngande för det betyder att vi tillbringar mycket tid med Honom och det tycker Han om. Han vill tydligen tillbringa tid med oss, Sina skapade, älskade barn. Så påträngande uthållighet i bönen är en sak som jag får göra i väntrummet. Surrender - alltså: att ge allt till Gud som ett offer. Att ge min önskan till Gud, det jag ber om, att offra det till Honom och lägga mig med allt vad jag är och har i Hans händer. Såsom Abraham fick göra med sonen Isak - han som skulle vara den som skulle göra avkomman så rik som stjärnorna på himlen, honom sa Gud åt Abraham att offra på altaret, för att se om Abraham verkligen litade på Guds allsmakt. Abraham litade på Gud och lade Isak på offeraltaret och skulle offra honom och då sa Gud åt honom att låta bli. Han hade visat att han gav allt Gud och litade på att Gud kan göra det omöjliga, det hade Han ju bevisat så många gånger redan. Så vågar jag ge min hälsa till Gud som ett offer och lita på att Gud har allt i Sin hand, att Gud kan göra det omöjliga - ja, vad har jag annars för val? Det går ju inte att kohandla med Gud - det har jag också försökt..... Om Du gör mig frisk så ska jag......., så ska jag aldrig mer.........., så lovar jag....... Nä, det funkar inte. Surrender, jag ger mig, Gud ta mig med allt jag är och har och låt mig bara få vila i Dig och lita på att Du kan göra det omöjliga.
Så Ni som vill - var med mig i detta GPS, Gratitude - Tacksamheten, den Påträngande uthålligheten och Surrender - överlåtelsen, offret. Tack alla underbara vänner som ber för mig.

Blessings!

Ingenting är omöjligt för Gud

Kommentarer
Postat av: Pam Madden

Hej! where's the english version Monica?

2009-07-30 @ 02:01:39
Postat av: Rosi

Hej!



Blir så ledsen när jag läser dina sorgsna inlägg gång efter annan. Hoppas du kommer ur det här helvetet snart!



Det du skrev om vad vi gör medan vi är i väntrummet var mycket bra, tycker jag.



Blessings

Rosi

2009-08-03 @ 08:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0