Högtryck och lågtryck

Ganska länge har det varit varmt, soligt och fint och igår var det typ 30 grader i skuggan. Till och med jag tyckte det var lite väl hett. Idag har det varit lite svalare men kvavt, mulet, tungt, lågtryck, regnet hänger i luften men verkar inte kunna komma ner. Det känns som om det är lågtryck både utomhus och inombords, suck, trots att förmiddagsgudstjänsten som vi hade på Frälsis idag tillsammans med övriga frikyrkoförsamlingar på Limhamn blev jättebra och återigen blev jag föremål för förbön, vilket jag är sååå tacksam för. Vilken förmån vi har att få be för och med varandra. Predikan var också uppskattad då jag predikade om att inte döma - det är Jesus som är domare. Predikan finns att ladda ner eller lyssna på hemsidan.
Ändå har jag mått skit hela da'n. När ska detta ta slut? Ja, bara Gud vet.
Besöket hos öronläkaren gick bra - inget fel i öronen heller, hörseln var också bra :-)
Så var jag hos Torbjörn och han tog en rejäl stund att fråga om allt och känna igenom muskler och leder osv. Jag fick ett preparat som ska vara bra för mig och nu skulle ha ta en rejäl funderare hur han kan hjälpa mig och på fredag ska jag dit igen. Han ville inte börja något så länge jag behandlas av någon annan, dvs homeopaten jag gått till, så jag kände som så att eftersom de homeopatmedicinerna jag tagit i två månader inte hjälp alls, så slutar jag hos honom och ger Torbjörn en chans istället - honom får man i alla fall kvitto hos.... Sedan väntar jag på tid hos psykiater, så någonstans, någon gång ska väl helandet kunna börja. Men jag tycker ändå det vore skönt om Jesus ville hela mig på studs, nu!!

Hur som helst, det här var en lite update om hur det går för mig. Tråkigt att behöva skriva om sådant men jag hoppas det ska komma något gott ur det så småningom.

Tack igen, alla trogna förebedjare. Tack att Ni håller ut när jag själv inte orkar.

"Skulle något vara så underbart att inte Herren förmår göra det?"


Blessings!

Ljuset lyser i mörkret och mörkret har inte övervunnit det

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0