Allt som händer har inte en mening.....

..... men allt som händer kan få en mening, läser jag i boken "100 dagar med Jesus", av Niklas Piensoho.
Det är nog alldeles sant. Här går jag och försöker hitta en mening med attt må så dåligt att jag inte vet varken ut eller in, och hittar ingen mening. Kanske kan jag sluta med det då. Det finns ingen mening, men det kanske kan få uppkomma en så småningom. Gud har ju under både historiens och nutidens gång en förmåga att vända ont till gott och jag ber och hopppas och vädjar till Honom att Han även ska göra det för mig nu. Han har ju lovat att inte låta oss prövas över vår förmåga, men nu är det verkligen på gränsen alltså. Någon har sagt att Gud tål allt, att tvivlas på, att skrikas åt, att skällas på, att ifrågasättas etc. Vilken tur för mig då, för Han har fått all of the above från mig på senaste tiden, plus ödmjukhet, böner, lovsång och ett öppet hjärta. Jag påminner mig själv om att jag inte grundar min tro på omständigheter och att Han har evighetsperspektiv och koll, men ändå GUD!!!!!! HJÄLP!!!!!!!!

Idag hade vi i alla fall Gudstjänst på förmiddagen och temat för denna söndagen är "Vårt dop", vilket var en utmaning att predika om, eftersom vi inom Frälsningsarmén inte praktiserar varken dop eller nattvard (officiellt i alla fall...). Predikan finns att laddas ner eller lyssnas på på hemsidan under "Predikningar".
Vid bönestunden i avslutningen böjde jag knä vid botbänken (böneplatsen) och blev bedd för av min vän och så kände jag en hand på ryggen och det var hennes 3-årige son som absolut ville lägga händerna på mig och vara med och be. Tänk vilken förmån att få vara i en församling där åldersfördelningen, trots att vi är få, sträcker sig från ca 3 år till 82 år, och vi firar Gudstjäsnt tillsammans inför Gud.

I morgon ska jag till doktorn och få sjukskrivningen förlängd, på tisdag är det dags att röntga hjärnan och onsdag är det avslutning med Öppna Förskolan.
Nu går vi in i Midsommarveckan och om allt går enligt planerna har vi Midsommarfest på fredag kl.14 - kolla hemsidan.

Än en gång, tack alla Ni som ber för mig, fortsätt gärna med det, det behövs.
Allt som händer har inte en mening, men allt som händer kan få en mening.

Blessings!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0