Den blomstertid....

......nu kommer... men regntunga skyar, blåst och denna envisa yrsel. Alla säger till mig - "Det kommer att gå över. Det blir bra. Du måste ha tålamod". Visst, ja, tålamod, en av Andens frukter, jag tränar gärna mit tålamod på andra sätt, men inte med hälsan. Taskigt att jag inte själv får bestämma det då.
Nej, "Herren är min läkare. Genom Hans sår blir jag helad. Han sände sitt ord och botade dem. Alla som rörde vid hörntofsen på Hans mantel blev botade".
Ja, orden från Bibeln får vara mitt mantra varje dag, så det ska väl komma något gott ur detta så småningom - fortsätt gärna be att det blir så och att jag kan få bli bättre och bättre. Tack snälla!

Hur som helst var det skolavslutning på Karl Johan skolan idag, där våra barn går, eller gick. Gabriel går kvar några år till men flickorna flyttar till Bergaskolan till hösten. Barnen sjöng, spelade och dansade så att regnet höll sig borta under förmiddagen då vi stod där och blev underhållna av barnen. Det var kul att klass 4 & 5 sjöng sången "O, happy day" att orden "when Jesus washed my sins away" fick ljuda över skolgården. Namnet Jesus ska spridas på alla sätt och det här var väl ett av de bättre.
Gabriel var med och sjöng "Hej, fröken det är sommarlov" och jag tror han är mycket glad för det.
Till sist var jag en stolt mamma då Johanna verkligen regerade då hon ledde ett gäng dansande barn i sången "Freedom"  - det var som Pistvakt i barnversion. Jättehäftigt!
Avslutningsfika på Lieto var ju också givet - se'n kom regnet, tack Gud att det var uppehåll innan.

Så, ett bibelord/bön jag vill dela med mig av, formulerat i "jag"-form, så att man kan be som en personlig bön.

"Jag ber att Han i Sin härlighets rikedom skall ge kraft och styrka åt min inre människa genom Sin Ande, så att Kristus genom tron skall bo i mitt hjärta och jag skall bli grundad i kärleken. Jag skall då tillsammans med alla de heliga kunna förstå bredden och längden och höjden och djupet och lära känna Kristi kärlek, som går långt utöver vad någon kan förstå. Så skall jag bli helt uppfylld av all Guds fullhet. Han som förmår göra långt mer än allt jag ber om eller tänker, genom den kraft som mäktigt verkar i mig, Honom tillhör äran i församlingen och i Kristus Jesus, genom alla släktled i evigheters evighet, amen". Ef.3:16-21

Johanna rules!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0