Gud har koll

Ja, det är de ord jag fått från diverse "gudfruktiga" personer när jag bett om förbön för yrseln och allt som händer med mig. Senast idag kom en av mina vänner förbi och sa att han hade haft en pratstund med Gud om mig och undrade vad det var frågan om och även han fick de tankarna, Gud har koll, Han har omsorg, Han älskar dig och vet vad Han gör.  Så frågade han Gud om Han ville att han skulle åka till mig och det ville Han, men något mer konkret än så var det inte. "Tänk gott om Gud sa min vän, Han är god. Och jag har inga tvivel om att Du kommer att bli frisk". Tack, vännen! Jag blev så glad att Du kom.
En annan vän mailade mig den här psalmen:

Psaltaren 121

1. En vallfartssång. Jag lyfter mina ögon upp till bergen: varifrån skall min hjälp komma?

2. Min hjälp kommer från Herren, som har gjort himmel och jord.

3. Inte skall han låta din fot vackla, inte slumrar han som bevarar dig!

4. Nej, han som bevarar Israel, han slumrar inte, han sover inte.

5. Herren är den som bevarar dig, Herren är ditt skydd på din högra sida.

6. Solen skall inte skada dig om dagen, ej heller månen om natten.

7. Herren skall bevara dig för allt ont, han skall bevara din själ.

8. Herren skall bevara din utgång och din ingång, från nu och till evig tid.

Ja, så är det väl. Jag är så tacksam för alla som ber och uppmuntrar, fortsätt med det för samtidigt är jag naturligtvis  otålig och undrande och frågande.
Gud har säkert en plan och jag får försöka lita på det.
Har i alla fall fått tid för att röntga hjärnan den 16/6, så då får vi se om det är tomt där....:-)


I eftermiddag har vi terminsavslutning med ungdomsgruppen "Fristad" - vi ska gå till glasskiosken och köpa stora, smarriga glassar :-) Och på lördag är det Prylmarknad / Loppis kl.10-14, på Frälsis, Limhamn. Welcome!

Blessings!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0