"Inget patologiskt"...

.... ja, det var svaret på hjärnröntgen, vilket betyder att det inte finns något sjukligt i min hjärna, tack Gud. Svaret på Borrelia-provet väntar jag fortfarande på och den 13/7 ska jag till en öronläkare. Tänk att det ska vara så svårt att hitta vad som är fel på mig, vad som gör att jag inte är "som vanligt", vad som gör mig yr och ostadig hela tiden oavsett om jag står, går, sitter eller ligger och dom därför gör det svårt att vila - om det nu är det jag behöver, vilket många anser och så även jag.
Samtidigt som jag är glad att jag inte verkar ha någon farlig sjukdom, skulle det vara skönt att få en diagnos och en behandling som kan gör att jag blir bättre och bättrre istället för att gå i ovisshet och inte vet afrån dag till dag eller stund till stund hur jag ska må. Nu p åonsdag har jag tid hos Torbjörn Mårtensson, osteopat bl.a. samt vän till mig, jag hoppas han kan hjälpa mig på nå't sätt.

Tack Gud för alla snälla människor som ber för mig och som uppmuntrar mig och som lyssnar på Gud för min räkning. Jag har så svårt att höra Gud själv just nu, så jag har bett Honom att tala till andra som har lättare för att höra Honom och be dem säga det till mig. Det funkar rätt bra, men ibland känns det som om jag skulle behöva eldskrift på himlen. 
Igår fick jag åter igen förbön efter gudstjänsten i Linnékyrkan och det är en så stor förmån att ha Er, syskon i Herren, att luta sig mot i lidandet.
Senare på dagen sa min ena dotter till mig - "Efter ont kommer gott" och när hon skulle lägga sig sa hon "Mamma, Ljuset lyser i mörkret och mörkret har inte övervunnit det". Tack Gud för barnen!
Häromdagen fick jag ett mail med uppmuntran av en vän, och jag delar gärna några av bibelorden med er:


Jesaja 43:1-3

Frukta inte, ty jag har återlöst dig, jag har kallat dig vid namn, du är min. Om du än måste gå genom vatten är jag med dig, eller genom strömmar, så skall de inte dränka dig. Om du än måste gå genom eld, skall du inte bli svedd, lågan skall inte bränna dig. Ty jag är Herren, din Gud, Israels Helige, din Frälsare.


Jesaja 43: 18

Tänk inte på det som har hänt, bry er inte om det som förr har varit. Se jag gör något nytt. Redan nu visar det sig. Märker ni det inte? Jag skall göra en väg i vildmarken och strömmar i öknen.


Och i morse kom detta från min mor i ett sms:
Jer.30:17a
Jag skall skänka dig läkedom och hela dina sår, säger Herren.

Tack för alla förböner. Jag vet ju hur bra det har hjälpt Håkan Gniste efter att nästan dött i villabranden, då borde ju inte mitt tillstånd vara så svårt att hela....eller?

Fortsätt gärna be. Ni är så värdefulla!

Blessings


I livets alla jä....ligheter är vi bekyddade - det är mitt hopp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0