Bibelords-ballonger

I söndags var det ju söndagen efter Kristi Himmelsfärd och söndagen före Pingst. Jesus har tagit några steg in i himmelen och ändå lovat att alltid vara närvarande.
För att symbolisera detta tog vi vita ballonger, la i ett bibelord i varje ballong och blåste sedan upp dem med helium. Sedan gick vi ut på gården och släppte upp balllongerna i luften medan vi sjöng "Vi vill se Jesus lyftas högt över vårt land som ett banér. Vi vill att sanningen når ut, Han leder oss till himlen." Så bad vi att när ballongerna ramlar ner, att de ska hamna hos någon som behöver veta vem Jesus är. Rätt coolt faktiskt.
Innan vi gick ut råkade en av ballongerna fara upp i taket i kårlokalen och den fick ju stanna där. Idag när jag gick in dit för att ropa till Gud om hjälp och helande, fann jag ballongen på golvet. Jag tog upp den och öppnade den och bibelordet jag fann var: "Vår hjälp är i Herrens namn, Han som gjort himmel och jord". Ps.124:8

Ja, det var ju precis vad jag behövde just då och varje dag. Jag undrar hur mycket Gud tycker att jag kan klara av egentligen, Han har ju lovat att inte tillåta att vi prövas över våra begränsningar, så Han måste tycka att jag klarar mycket.


Igår var jag hos doktorn igen. Jag fick förra veckan ta blodprover - (8 rör eller nå't) och igår gick vi igenom provsvaren och enligt dem är jag den friskaste personen de har på den läkarstationen.......jaha, och jag mår såhär därför att......? Ja, det finns fortfarande inget svar på det. Nu skrev han i alla fall en remiss till skiktröntgen av hjärnan, så det ska väl bli inom några veckor och jag har en remiss liggande hos en öronläkare, vilket också väl ska bli inom några veckor. Jag är sjukskriven halvtid från nu och tre veckor framåt och under tiden knaprar jag homepatmedicin och andra naturmedel, går hos kiropraktor, gör nack - och ryggövningar, vilar så gott det går fast det "gungar" och ropar ut min förtvivlan till Gud. I en bok av Anita Barker skriver hon att "Vill du ha hjälp av Jesus så be bara "Käre Jesus hjälp mig" - undrar hur många gånger jag måste be det innan det funkar...?


Än en gång, Tack alla som ber , fortsätt snälla. Detta börjar kännas som en dålig följetong.

Blessings!


Inte våra ballonger, men ungefär så såg det ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0