In the army

"I varje armé finns två sorters människor:

Den ena sorten är de som övertalats och värvats.

De kämpar bara därför att de måste.

De gör helt enkelt sin plikt, det är allt.

De har inte sitt hjärta i striden, de fyller bara en plats.

De klagar om maten inte är god eller om sovplatsen är obekväm.

De bryr sig mer om sig själva än om uppdraget.

Deras medsoldater vågar inte räkna med dem.

De är där, men tillför ingenting.

Den andra sorten är de som frivilligt sökt värvning.

De lever för striden. De kämpar därför att de vill kämpa.

De tror på sin sak och de är villiga att ge sitt liv för uppdraget.

De klagar inte om maten är usel och sängen är obekväm.

Av kärlek till uppdragsgivaren och passion för uppdraget

är de villiga att offra sin egen bekvämlighet

och utstå obehag och obekvämlighet.

Dessa utgör ett hot för fienden. Dessa är farliga!"

Att överlåta sitt liv till Guds tjänst gäller alla detaljer i livet. Även mycket enkla och alldagliga

uppgifter kan utföras till Guds ära och i lydnad för hans vilja. Allt vi gör kan förvandlas till en

gudstjänst, och i allt kan vi ha världens frälsning som vårt yttersta mål. Detta gör en kristens

vardag till ett spännande, heligt äventyr.

"utstå obehag och obekvämlighet".... undrar om det jag upplever just nu ingår i denna beskrivning. Yrseln är inte borta och först idag, efter drygt 4 veckor fick jag tagit blodprover ( åtta rör eller nå't) för jag berättade vad homeopaten sagt och läkare gillar ju oftast inte homeopater, så då är det ju läge att kolla värdena...

Hur som helst, det som står här ovan är det liv jag vill leva, Jag vill vara den sortens kristen, den sortens soldat, som djävulen sätter upp varningsskyltar för i helvetet, och jag flrmodar att han vet det och därför slår undan fötterna på mig såhär. Skit också. Jag tycker att han kan återvända dit han hör hemma.... och sätta upp lite varningsskyltar. Tack alla Ni som ber, fortsätt med det, nu är det krig på riktigt.

Varje kristen, varje soldat måste förstå att ett heligt liv är hemligheten både till ett kraftfyllt personligt liv och en kraftfull armé. Nöj dig inte med något mindre än ett heligt, kraftfullt liv.
Gud, hjälp mig hålla blicken fäst på Dig och lita på att Du har allt i Din hand.

Blessings!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0