Barnkalas, Gudstjänst, Fars Dag och lite till

I lördags var vi på Let's Go (Bowling och eventplats på Limhamn) mellan 14-16 för Gabriels barnkalas. 9 st 7-8-åringar bowlade glatt en timme och sedan åts det pizza, läsk och glass. Gabriel fick presenter som uppskattades och jag tror att alla var nöjda. Det var första gången något av våra barn fick ha kalas på en sådan plats, men i år kändes det som minst ansträngande för mig i alla fall och även om det sved lite i plånboken så var det värt det.

Igår, söndag,hade vi gudstjänst (förstås) och samtalade om faderskap, fäder i Bibeln och Gud som vår Far (och mor). Och eftermiddagen tillbringades hos mina föräldrar på Fars Dags-kaffe.
Jag tillhör ju den lyckliga skaran som fortfarande har båda mina föräldrar i livet och som faktiskt fortfarande är gifta med varandra (sedan 53 år tillbaka).

Jag skrev ju sist att jag skulle till en kardiolog och göra ultraljud på hjärtat. Det var jag och läkaren, en mycket vänlig och omtänksam italienska, undersökte mitt hjärta grundligt och sa att jag har ett vackert och väl fungerande hjärta. Det var vackert både anatomiskt och emotionellt, sa hon. Vilket fick mig att undra om hon kunde se rakt igenom hela mig på nå't sätt. Hon lovade komma och lyssna när jag predikar när jag blivit helt frisk igen. För det var hon övertygad om att jag skulle bli.  

Idag, på förmiddagen, var jag på Aktiv Rehab och tränade styrketräning, hela programmet som jag blev introducerad till förra veckan. Det kändes bra att arbeta med musklerna - får se hur det känns imorgon...

Det spöregnar ute, men jag tror det är dags för en liten promenad i alla fall. Tur det finns regnkläder.

Blessings!

Coolt ljus och färgglada klot på Let's Go

Presentöppnande måste man ju också ha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0