Bönedygn och Familjegudstjänst

Frälsningsarmén i Sverige/Lettland har under oktober och november månad 24/7-bön och dygnet den 13/11 från 00.00 - 24.00 hade vi på Limhamnskåren ansvar för bedjandet i kedjan. Vi är ju inte så många i församlingen så vi fick ju ha mer än en timme var, de flesta av oss. Jag måste säga att jag är impad av honom som tog passet mellan 00.00 - 05.00! Några bad hemma och andra bad på kåren där Rosi hade gjort iordning ett jättefint och kreativt bönerum med olika stationer och tips på sätt att be. Jag är så glad att hon finns i kåren. Det hade varit fattigt utan henne.
       
Vårt dagliga bröd               Gud är vår sköld
   
Förlåt                    Lyssna och skriv


Imorgon, söndag, är det dags för den första familjegudstjänsten på länge. Eftersom jag inte har kunnat ha Öppna Förskolan under hela terminen hittintills och det inte verkar som om det blir på ett tag heller, så ville vi göra något för de familjer som kanske saknar den gemenskapen och imorgon är det alltså gudstjänst inriktad speciellt till dem, fast alla är narutligtvis välkomna, det är ju bara roligt när flera generationer samlas och gläds tillsammans. Magnus har fullt upp idag att bygga dockteater och möblera om lokalen och Rosi ansvarar för själva gudstjänsten. Jag behöver bara fixa fikat och vara trevlig - hoppas jag klarar det :-) Det blir festligt fika i alla fall och kom gärna även om du inte har barn, det kanske till och med kan vara inspirerande för dig.

Blessings!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0