Chillout

Ja, om man sticker ut näsan utanför dörren idag så är det verkligen "chilly out". 4 plusgrader och med en hård vind som gör att det känns som 20 minusgrader och nu flyger det nå't vitt i luften också, suck. Nåja, är det november så är det.
I söndags fyllde Gabriel 8 år och vi hade kalas för släkten, på lördag blir det barnkalas på Let's Go - bowlinghallen, dyrt men praktiskt. Känner inte riktigt att jag orkar ordna något annat i detta läget.
Igår var jag hos sjukgymnasten och fick träna styrketräning för första gången på ett halvår..... ja, det gick bra, ja, det var jobbigt och ja, jag har träningsvärk idag och det är en underbar känsla. Jag hoppas kunna bygga upp de försvagade musklerna i min kropp, som bl.a. gör att jag har så ont i nacken och axlarna. Och jag får även lära mig Basal Kroppskännedom - t.ex. att verkligen hitta och känna de olika muskler man ska använda till olika rörelser. Så det, tillsammans med KBT och antidep - medicin och en remiss hos neurologen och en tid för ultraljud på hjärtat imorgon, den 5/11, så går livet och kampen vidare och jag är fortfarande så tacksam för alla tankar och förböner.

Tillbaka till Chillout - det heter nämligen den nya verksamhet som startar på Limhamnskåren imorgon (torsdag) eftermiddag kl.16.30 för ungdomar i årskurs 6-9. En sorts Fristad där man kan hänga, läsa, lyssna på musik, Scrapbooka, träna Kampsport, spela Wii, Fika m.m. Imorgon är det Öppet hus och man kan prova på olika saker och då blir det även StandUp och Kampsportsuppvisning.
Jag var förresten inne i lokalen och testade Wii-spelet när det var nyinköpt. Jag har aldrig spelat Wii förut och nu provade jag på boxning - jag vann på knockout i första ronden :-) Vad säger det om mig....hm?

Anyway, känner Ni någon i årskurs 6-9 så skicka hit dem imorgon 16.30.

Blessings!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0