Helgon eller demoner

Den här veckan är det höstlov för skolorna och affärerna översvämmar av skelett, häxhattar, svart  och vitt smink, skräck-masker, peruker, spindelväv etc. allt som behövs för att fira Halloween. Det bunkras med godis för att förse de små spöken som kommer att ringa på dörrarna och säga "bus eller godis". Gabriel, som går på Fritids den här lovveckan, ska imorgon ha Halloween-fest och ska klä ut sig till Darth Vader (han har ju lite smak i alla fall). Igår var de på spökvandring, vilket Gabriel inte tyckte om (såklart, heter man Gabriel så vill man kanske hellre ha "änglavandring").
Samtidigt som Halloween - saker överflödar omgivningen, säljs också massor av gravljus och lyktor och kransar att lägga på gravarna, för i år, olyckligt nog, sammanfaller Alla Helgons Dag och Halloween, den 31/10, som om vi svenskar inte hade svårt att skilja dem åt ändå.....
Jag har bott i USA och vet att Halloween är stort där, men ändå var jag inte odelat positiv när det kom till Sverige. Speciellt eftersom det ligger så nära Allhelgonahelgen och är man inte insatt i varför man firar de båda helgerna, så blir det lätt en sammanblandning.
Nåja, nog klagat om det. Vi ska i alla fall ha Gabriels 8-års kalas på lördag (han fyller på söndag) - utan skelett - och på söndag kl.11 har vi Allhelgonagudstjänst på Frälsis. Då ska vi tala om himlen och vårt evighetshopp, om dem som gått före oss och om den ljusa framtid som är vår, när vi tar emot och lever med Jesus. Många ljus ska vi tända också i höstmörkret och veta att Jesus är världens ljus.

I övrigt kämpar jag på med KBT, sjukgymnastik och väntar på undersökningar. Fick meddelande från Nesurologen att de troligen kallar mig inom tre månader.....!? Ja, jag ringde och frågade om det gick att skynda på och hon sa att väntetiderna inte är så långa så det blir troligen tidigare.
Nästa vecka ska jag till en kardiolog och göra ett ultraljud på hjärtat för att se om allt står rätt till där. Så detektivarbetet fortsätter parallellt med behandlingen och förbönerna - fortsätt be, snälla Ni underbara människor.
Idag fick jag dessutom kärlek och värme i form av en stickad kofta/kappa jag beställt av en av mina vänner (se bilden nedan). Den är ju helt fantastiskt vacker och skön. Tack!

Blessings!

Jag i min nya kofta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0