Livet är till för att levas

"Livet är till för att levas, inte för att förstås", är första meningen i Tommy Hellstens bok "Ju mindre du gör desto mer får du gjort".
Orden nästan hoppade ut ur boken. Ja, det ligger mycket i det. Om man tillbringar sitt liv med att försöka förstå allting så glömmer man leva. Jag har hållit på och gör till viss del fortfarande att hitta orsaker till min ohälsa, men försöker nu istället utgå ifrån att detta är min vardag just nu och hur lever jag med det på bästa sätt. Det går bra att tänka så de dagar då jag mår hyfsat, men de tunga, jobbiga dagarna är det värre. Hur som helst ligger det mycket i tanken och det är ju därfär också som Gud vill att vi ska hålla våra tankar rena.

Idag fick jag svar på röntgen av halsryggen och det visar att åldern tar ut sin rätt. Där är inget sjukligt i nacken, tack och lov, men lite förslitningar på några diskar och en liten förträngning. Normala åldersförändringar, med andra ord och sjukgymnastik rekommenderas, så jag får väl ta och ringa till Aktiv Rehab i alla fall då.

I söndags samtalade vi på Cafégudstjänsten om när Jesus uppväckte Lasaros. Om att ta bort stenen - undanröja trons hinder. Det var Marta som var den som fick ge order om att stenen skulle tas bort, hon fick undanröja hindret för att undret skulle kunna ske, trots att hon tvivlade, hon protesterade eftersom Lasaros legat i graven i fyra dagar och luktade redan. Men Jesus påminde henne om att om hon tror skulle hon få se Guds härlighet. Och det fick hon och alla de andra också. Det handlar mycket om lydnad, vad jag förstår, för att under ska ske. Jag tycker att jag lyder Gud, kanske missar jag något eller så är det på väg, jag hoppas på det senare.

Livet är till för att levas inte för att förstås.
Fortsätt be.
Blessings!

I Guds famn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0