Tålamod - mod att tåla....

Häromdagen ringde en av mina vänner och förebedjare. Hon har själv upplevt en något liknande som jag gör men med lite andra symtom. Hon sa att det krävs ju så mycket tålamod, det tar ju så'n tid att bli bra och att hon tänkte ofta på tålamod som "mod att tåla". Ja, visst, modig vill man ju vara. Och visst krävs det mod att tåla yrseln, mod att tåla bakslagen som får det att kännas som om man är tillbaka på ruta ett, mod att tåla förtvivlan, mod att tåla smärtan, mod att tåla osäkerheten, mod att tåla bönesvar som låter vänta på sig. Tålamod!
Ja, de vänner som hört av sig nyligen har oberoende av varandra alla kommit med samma antydan - det tar tid, vila i Herren, Gud tiger stilla i sin kärlek, Herren ska strida och du ska vara stilla etc. Då behövs tålamod - mod att tåla. 
Mindfulness är ett uttryck inom KBT som har med medveten närvaro att göra. Att vara fokuserad på det man gör, att kunna göra en sak i taget, att upptäcka olika nyanser etc. Där finns också ett behov av tålamod, mod att tåla. Fast det var rätt komiskt att terapeuten sa att när jag läser Bibeln och ber skulle jag öva mig i mindfulness, i att vara fokuserad och närvarande, och det är ju alldeles rätt. Tålamod - Mod att tåla!
Ändå - fortsätt be kära vänner och förebedjare, så att det kan ske en märkbar förbättring och att bakslagen inte blir så hårda.

I övrigt hade vi i torsdags eftermiddag snabb-besök av släktingar från USA. Familjen, Pam, Vince och Christina, som jag bodde och jobbade som au-pair hos 1988-89. Det var alltså Christina jag tog hand om (hon fyller 22 i november....) Det var i alla fall jättetrevligt att träffa dem igen, sist var 8 år sedan, så Gabriel har de aldrig träffat och flickorna skulle fylla fyra när vi var och hälsade på dem i Seattle 2001. Det var ett kort med roligt besök i alla fall.

Senare på kvällen var Olivia i träningslokalen och boxades med Mackan. Bilden nedan (som jag snott från Mackans blogg)  är därifrån. Känns tryggt att ha en tuffing till dotter.

Milliondollarbaby

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0