Inspirerad och befordrad

Så har ännu en vecka gått. Både Magnus och jag har blivit ett år äldre och jag fick en fantastisk present av honom, ett presentkort på en 60 minuters ansiktsbehandling på Magazin Du Nord i Köpenhamn. Så nu ska det bli en dag i Köpenhamn för oss framöver. Nästa vecka ska jag ju till frissan så nu lär det väl bli en riktig makeover:-)

Vi var på Smålandsgården i Örserum två dagar i veckan som gick, på Inspirationsdagar, och det var det. På onsdagen hade vi Hans Weichbrodt som gästtalare och det gav verkligen inspiration att fortsätta tjäna Gud på den plats vi är. Hans är verkligen en profetröst rakt in i den svenska kristenheten, en mycket välbehövlig sådan.
Det var både utmanande och mycket uppmuntrande. Så vistelsen gjorde skäl för sitt namn, god mat och trevlig gemenskap var det också.
Se'n tog ju vår utvecklingschef tillfället i akt när alla var samlade och kallade fram mig och Magnus och å kommendörens vägnar befordrade oss till majorer. Nu har vi alltså sammanlagt 15 års tjänst i FA. Nåja, vi vänjer väl oss vid det också. Men jag kanske får döpa om bloggen till Majorsblogg istället :-)

Igår var det gudstjänst och vi bjöd på kladdkaka tilll kaffet - den tog slut kan jag meddela. Mums!
Jag talade om heliga vanor - det gör oss till Gudsmän och Gudskvinnor och sådana behöver oftast inte anstränga sig så jättehårt för att nå ut till folk med det glada budskapet och Jesus, för hela deras liv utstrålar ett ljus som får människor att dras till dem och vilja ha deras hemlighet. Jag tog också upp det kristna äktenskapet och familjen i Ef.5, där man bl.a. genom ömsesidig respekt kan visa att när Jesus får vara i centrum kan det som ser svårt ut bli lättare att hantera. Lyssna på hela predikan här.

På lördag är det dags för Talkshowen "Var finns Gud när det gör ont?" kl.17-19 på Frälsis, Limhamn.
Fortfarande ett par lösa trådar kvar men de hoppas jag ska vara fixade tills dess.
Välkommen!

(Inom parentes skriver jag att det idag är ett år sedan jag upplevde den första yrsel-snurren och det är ingenting jag firar, men nu ska det bli bra, det måste det bli.)

Blessings!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0