Me&I inspirerar till Bibelord.....

Jag är en sucker för Me&I-kläder. Inte nog med att de är fina, färgglada, bra passform och sköna att ha på sig, de har bra kvalitet och finns för båda barn och vuxna. Hade de inte varit så förbaskat dyra så hade jag nog bytt ut hela min garderob :-)
Hur som helst, jag har i alla fall införskaffat en del tröjor, tunikor och klänningar m.m. under några år och idag hade jag på mig en av top/tröja, rosa med vita hjärtan, den är jättefin och skön.

Min fina tröja

Idag är det Långfredag och eftersom vi inte hade egen Gudstjänst, var vi i Wesleykyrkan hela familjen och firade Gudstjänst med vännerna där, vilket var alldeles perfekt.
När vi var på väg att gå därifrån och sa hej då till alla vi kände var det en av damerna där som sa till mig: "Vet du, Monica, det första jag tänkte på när jag såg din tröja var - Ett rent hjärta, 'Skapa i mig Gud ett rent hjärta och ge mig ett nytt och stadigt sinne' (Ps.51:12), den bönen ber vi alltför sällan."
Vad häftigt tänkte jag, att min tröja kunde inspirera någon att tänka på Ord från Bibeln och påminna om att Gud vill ge oss rena hjärtan och hjälpa oss att vara trygga i Honom.
Undrar om jag har fler Me&I-kläder som kan göra samma sak - jag kanske jag fixa en helt ny uniform :-)

Nåja, idag är det alltså Långfredag, den dag då vi påminner oss om att Jesus tog all vår synd och skuld på sig och led och dog för vår skull, på korset. Han uthärdade hela mänsklighetens smärta för att vi skulle kunna få bli helade och upprättade genom Hans sår. Det är egentligen en bra dag, varför den heter Good Friday på engelska. 
Snart är det dock Påskdag och då för vi åter igen fira att Jesus besegrade döden och kom tillbaka till livet. Han öppnade vägen för oss till Gud och den är öppen hela tiden.
På söndag inbjuder vi till Påskfest kl.12.00 på Frälsis, Limhamn, så vill Du komma så finns det plats för Dig med.

Blessings och Glad Påsk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0