Loppis, Tivoli m.m.

I lördags hde vi Loppis på Frälsis gården. Vi hade rensat ut ur skåp och lådor och rum och kartonger etc. inne på kåren. Vi hade också rensat bland Gabriels leksaker och Anderssons hade rensat bland sin sons leksaker. Vi hade rätt mycket grejor när vi slog upp grindarna kl.10. Då stod några och hände utanför och ville vara först. Sedan kom det en strid ström av människor hela dan, fram till kl.14 då vi stängde. Det blev rejält utrensat och vi fick in en del pengar som vi nu kan använda att köpa nytt för till kåren, både till köket och lokalen, jätteroligt!
Det var så soligt och varmt den dagen också så jag blev helt solbränd i ansiktet, nacke och axlar. En nykokt kräfta liknade jag på kvällen, men nu är det snygg färg.
Så det var mitt sätt att börja semestern..... nåja, att veta att jag inte behöver är nog för att göra ändå :-)

I tisdags hade vi i alla fall ledigt hela familjen och åkte till Tivoli  Köpenhamn. Vi tog tåget över bron och tillbringade dagen tillsammans med massor av andra människor på Tivoli. Det var långa köer både i entrén och till karusellerna, men barnen åkte en del i alla fall. Så åt vi glass (jag och Magnus) och sockervadd (barnen) och även en tur till Ströget och BR-butiken blev det. En lyckad dag! Jag är så glad att jag kan göra så'na här saker i år. Förra sommaren var det ju inte ens tänkbart eftersom jag mådde så kasst, men i år har jag både ridit islandshäst och varit på Tivoli, än så länge.... fantastiskt.

Ikväll planerar vi att åka till Gessie Byakrog och gå på Gecko (Gessie Comedy Club). Man får ju passa på när man känner både konfrencieren och upphovsmannen, Mackan Andersson, och Gessie Byakrogs kökschef, Mattias Persson. Det är visst grillbuffé ikväll. Kom dit vet ja, showtime är kl.20 så vill du äta så boka bord innan på 040-46 87 03.

Ha det bra så länge
Blessings!

Loppis på gården

Gabriel i Nautilus på Tivoli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0