Gradering och dofter

I lördags var det två viktiga händelser samma dag. Olivia graderade i Jujutsu från blå-vitt till brun-vitt bälte, så nu har hon det högsta barn-bältet. Till hösten börjar hon i vuxengrupp.
För första gången var jag med och tittade på när hon graderade, alla andra gånger har jag varit upptagen på annat håll, men nu fick jag vara med. Jag var verkligen imponerad av ungdomarna som koncentrerat och kraftfullt gjorde allt domarna sa till dem. Dessutom skulle de ju kunna vad teknikerna heter på japanska :-S
Och när de var klara och bältena skulle delas ut sa de att alla inte hade klarat det - och då blev jag nervös - tänk om...., men nä då, Olivia Alhbin blev tilldelad brun/vitt bälte och diplom och jag var superstolt :-) Hon fick pengar till en massage av mig i graderingspresent - och det ser hon fram emot att utnyttja.

Ett par timmar senare hade vi Doft av Jul på kåren, julbasar med lucia-allsång, godisbord, Ris à la Malta och annat gott fika, loppisbord och fiskdamm. En trevlig eftermiddag med skön stämning och goda dofter av jul - kryddnejlika med apelsin, pepperkakor, saffransbullar m.m. Och en doft av värme, kärlek och omtanke som jag vill ska vara del av mitt liv hela året.

Andra dofter fick vi känna igår kväll då jag hade en lyxig hudvårdskväll hemma hos mig med några väninnor och Karin från Mary Kay. Jag tror alla var nöjda och glada med vad vi fick prova på och julklappstips hittades nog också.

Imorgon är det dags för Café (bus)Fröet igen, 10-14 med sångstund kl.11.00, men först ska jag till sjukgymnasten och få lite akupunktur i nacken - har börjat med det igen nu under vintern när det verkar göra extra ont. Man får ju ta det när man inte har råd att bo i nå't sydligare land under vinterhalvåret :-)

Blessings!

Olivia in action


Jippiee jag klarade det

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0