Julavslutning, julshow, julfest och "Vi sjunger in julen"

Ja, de senaste veckorna har innehållit olika avslutningar inför jullovet - vi har haft avslutning med Chillout-gänget då vi tittade på "En julsaga" på dvd och åt glass och godis. Helt ok sätt att ha avslutning :-)
Både Öppna Förskolan och Café (bus)Fröet har nu också jullov några veckor. I söndags var jag, Gabriel och Mackan på Palladium och tittade på Julshowen "Let me entertain you" med Engelskt Danscenter och Johanna var med i 8 nummer, tror jag. Jag är så stolt över henne! Hon är bara bäst! Så fantastisk showen var, jag längtar tills vi får dvd:n som de spelade in och vi har beställt. Stor eloge till hela gänget på EDC. Tyvärr blev det bara suddiga bilder på min mobil, så det fick vara.

I måndags kväll var det julfest med Gabriels klass i skolans matsal och klassen gick Lucia för oss. Trevligt det också. Det är inte så ofta man träffar alla föräldrarna på samma gång och kan prata en liten stund (ja, inte med alla förstås, men några).

Har börjat få akupunktur igen för nacke och axlar och det är skönt. Jag var också hos Tobbe i onsdags och det var befriande. Han låste upp min nacke så jag faktiskt kan vrida på huvudet utan att det känns som att en sten ligger ivägen. Tack! Hoppas det håller länge den här gången :-S

Alla som inte tror att det blir vinter i Skåne borde bo här nu. Alldeles för mycket snö för min smak. Men, men man kan ju inte göra nå't åt det så det är bara att ta det lugnt.

Imorgon ställer vi förresten ut julgrytan på Malmborgs, så då ska jag stå där ett par timmar mitt på dagen och på söndag kl.16.00 är det "Vi sjunger in julen" hos oss på Frälsis. Den traditionella ekumeniska julbönen och David Sirviö från Wesleykyrkan predikar. Välkomna då. Det blir glögg och pepparkakor efteråt.

Blessings!

Fjärde advent på söndag

Kommentarer
Postat av: Anonym

Pepparkakor är så juligt. :P Brukar du baka med några annorlunda formar ibland?

2010-12-18 @ 16:43:46
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Monica

Har någon Kalle Anka form jag använt nå'n gång

2010-12-18 @ 21:53:06
URL: http://captainsblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0