Berättelsen vi är en del av

Idag var det en kreativ gudstjänst på FA, Limhamn, med Guds Ord i centrum. Vi skapade en "predikan" tillsammans. Hur vår berättelse får plats i den stora berättelsen och hur den stora berättelsen passar in i vår berättelse. Ja, det kan låta kryptiskt, men det är därför ni ska komma till våra gudstjänster, så får ni själva vara med om det spännande :-)

Våra livsberättelser ser ju så olika ut men ändå kanske vi kan få in Guds berättelse i våra liv och se att det passar på ett övernaturligt ( eller kanske ändå naturligt) sätt.

Nåja, veckan som gick var en vecka av liv och död, sorg och glädje. I fredags fick vi avliva vårt lilla marsvin Piff, han hade fått en gigantisk urinsten som letat sig ut i urinröret och den gick varken att få fram eller tillbaka, så efter några timmars försök på operationsbordet, fick han sova vidare och resa till marsvinshimlen. Tack och lov att han var försäkrad........ Så var puff ensam kvar.
Efter barnens många tårar och sörjande blev det ett nytt marsvin som får bli Puffs kompis. Han inköptes i lördags och heter Alvin, 7½ vecka gammal. Ska genast skaffa försäkring på honom också. Vi har just satt dem i samma bur så de kan lära sig att leva ihop, så det är fullt ös emellanåt.

Vintern har oss fortfarande i sitt grepp och att ta sig förbi vallarna vid trottoarkanterna är inte helt enkelt. Nu är det ju februari och om två veckor (v8) är det sportlov här. Har inte snön försvunnit innan så hoppas jag verkligen att den gör det efter det. Vår är vad jag längtar efter nu, ja, sedan länge.

Vår vill jag också ha när det gäller min hälsa. Visst, jag tränar, gör yrselövningar, går på Kbt etc. men vissa dagar känns det bara som om ruta ett är den jag står på, fortfarande. Jag längtar efter att bli befriad från det fängelse som yrseln satt mig i och även om jag försöker leva något sånär normalt trots (eller med) yrseln så är det en kamp som jag helst vill kunna avsluta snart. Så åter igen, du som ber, fortsätt be för snar bättring och fullkomligt helande.

Ny vecka imorgon och den avslutas med Alla Hjärtans Dag på söndag. Glöm inte det.

Blessings!

Piff - Saknar dig!

Alvin - Välkommen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0