Heliga kor, fortsatt vinter och Valentine!

Så är det fredag och på radion talar de om att ett nytt snöoväder är på väg in över Skåne, klass 1 varning har utfärdats och hårda, nordostliga vindar har vi att se fram emot. Blä!! Till och med barnen har börjat tröttna nu på vintern och längtar efter tö och värme. På gräsplanen mitt emot vårt hem har lastbilar kommit och dumpat snö så vi har ett berg här utanför. Förra helgen var där barn som åkte pulka där. Vi kommer nog ha snö fram till Pingst där.
 I tisdags hade jag besök på kvällen inne på kåren av prästen Catharina Segerbank och hennes konfirmander, typ 20 st åttonde-klassare. Jag berättade om Frälsningsarmén och de fick ställa frågor. Det gick bra, de ganska väluppfostrade, eller ja, typ. Jag är imponerad av Catharina och hennes kollegor som varje år åker 5 dagar till Prag med alla konfirmanderna för att de ska få se minnesmärkena efter 2:a världskriget bl.a. Tänk själv, 80 ungdomar i bussar från kl.6 på morgonen till 23 på kvällen både dit och hem + vistelsen där under ganska primitiva förhållanden. Vilka hjältar! Inget för mig alltså :-)

Våra marsvin, Puff och Alvin, kommer bra överens nu. Lille Alvin är en tuffing och Puff är snäll mot honom. De verkar trivas bra ihop. Skönt.

På söndag är det ju Valentine's Day och handeln överflödar av hjärtan, choklad och kärleksgåvor. Funderade på vad jag skulle predika om på söndag, temat för kyrkoårets söndag är ju "Kärlekens väg" och jag har ju redan talat på det ämnet ett antal gånger. Så ringer min käre vän, Mackan, och erbjuder sig att predika på söndag för han hade en idé. Naturligtvis får han det, så nu blir det åter igen en spännande gudstjänst på söndag kl.11. Välkommen!

I rubriken skrev jag "Heliga kor" och jag bara måste göra reklam för Holy Cow BBQ, ett web-radio program som Mackan Andersson och Patrik Olterman spelar in med jämna mellanrum, där de samtalar om frågor om tro och liv etc. på ett roligt och intressant sätt och dit man kan få maila in frågor och åsikter. Jättebra sätt att tillbringa en stund då och då och lyssna på. Gör det.

Blessings!

Kommentarer
Postat av: Charisma /Olle

Hej, kul med Mackans idéer... I Charisma är temat: Kopplar det?! En söndag om Hjärna & Hjärta.



också Alla Hjärtans dag...!

God bless you all!

2010-02-12 @ 13:43:45
URL: http://motcharisma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0