Nytt år, nytt hopp

Så var det den 1 januari igen, denna gång 2010. Undrar hur lång tid det kommer att ta att lära sig att skriva 10 istället för 09? Ett nytt decennium är det dessutom och jag undrar som vanligt vart de senaste tio åren tagit vägen, det var ju så stort ståhej när det skulle bli 2000 och det året kom och gick som alla andra.
Gårkvällen var lugn hos oss, vi var hemma och hängde bara. Gabriel och jag la oss innan midnatt, men vaknade till av allt smällande av raketer och smällare - vilka bomber de smällde, jag fattar inte det. Tur att man inte har husdjur som är rädda för dem, stackars alla som är det.
Idag är det kallt, flera minusgrader och kall vind, men ingen snö (skönt tycker jag), och kl.17 är det Nyårsgudstjänst i Linnékyrkan.

Nyårslöften gav jag inga, det brukar jag inte göra - jo, att jag inte ska röka mer än ett paket cigaretter det kommande året - vilket brukar gå alldeles utmärkt eftersom jag inte röker alls :-)
Däremot har jag böner och förhoppningar inför detta kommande 2010. Jag hoppas at min hälsa ska bli bra under det kommande året. Jag hoppas att Guds Rike på Limhamn ska få utbredas och Limhamnskåren få bli en plats att lära känna Gud bättre får både äldre och yngre och att församlingan får växa både inåt och utåt.
Jag hoppas att året ska bli givande för mina barn. Att Magnus och jag med glädje och hälsa ska få fira vår 20:e bröllopsdag i augusti. Att alla barn som väntas födas av släkt och vänner under året ska få komma till världen friska och krya.
Ja, det finns säkert mer jag vill ha, men jag vill också att året ska få bli ett år då jag får komma närmare Gud och att relationen till Honom ska få vara centrum för mitt liv, och det är ju en sak jag själv måste ta tag i för att det ska ske.

Jag önskar Er alla ett Gott Nytt År och massor av Välsignelser från Gud!

Nästa gudstjänst vi har på Limhamnskåren är den 6/1 kl.11.00 - en Gudstjänst för alla sinnen med de vise männens gåvor som utgångspunkt. Välkomna då!

Blessings!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0