Sverige fosterland....

Ja, det är ju Sveriges Nationaldag idag och vi har hissat den svenska flaggan utanför kåren.
Veckan som gått har tll största delen varit en vacker sommarvecka, varm och solig och massor av ungdomar som tagit studenten, så mycket festande har det varit i kvarteren här, till sent på natten och tidigt på morgonen...
Idag hade vi en vanlig gudstjänst, efter födelsedagskalas och konsthappening, och vi pratade om prioriteringar och om hur vi genom våra vardagliga handlingar i livet kan ha en Guds Rikes-påverkan på omgivningen. Sverige för Gud på ett enkelt vardagligt sätt.
Inspelningen av predikan funkade inte, så vi får se om jag spelar in den i efterhand om vi får igång den, i så fall kommer den på hemsidan senare.
Magnus har just installerat vår nya stationära dator, fin och snabb, men det tar väl en stund innan jag lär mig allt. Dessutom har något hänt med mina e-post kontakter som inte kommit med riktigt, fast jag gjorde som man skulle, nåja, det fixar sig väl så småningom - världsliga saker :-)

Förresten - jag gjorde som jag sa - jag ringde Rögle kloster och pratade med en av systrarna där och jag ska bo i deras gästhem den 15-17 juni. Vad skönt det ska bli! Ingen TV, ingen radio, inget internet, ingen mobiltäckning (tror jag), bara Guds natur, en helig atmosfär och stillhet. Jag börjar med två dagar och om jag tycker det är något att göra fler gånger kan jag stanna längre nästa gång.

Veckan som börjar imorgon är sista skolveckan och på fredag den 11:e är det skolavslutning. Vi hoppas alla på en lång, skön och varm sommar.

Blessings!

Sverige för Gud!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0