Och det blev en strid i himlen......

Och det blev en strid i himlen: Mikael och hans änglar gav sig i strid med draken. Och draken och hans änglar stred, men han övermannades och det fanns inte mer någon plats för dem i himlen. Och han, den stora draken, ormen från urtiden, han som kallas Djävul och Satan, han som förför hela världen, han störtades ner på jorden och hans änglar störtades ner med honom. Upp.12-7-9

Redan förra våren då "yrsel-helvetet" började hade jag stort behov att att påminna mig själv och andra om att djävulen är besegrad, för alltid, att hans makt är så minimal jämförst med Guds makt, att det är löjligt. Jag gillade redan då texten som berättar om änglafursten Mikael som med sina änglar, på uppdrag av Gud, övervinner och  med full kraft kastar ut den onde ur himlen, ur allt vad Guds Rike heter. Han är besegrad och endast Gud har all makt. Jag talade inte om Mikael i söndags men om att Gud både är god och allsmäktig och att oberoende av vad Jonas Gardell och hans gelikar i "Å, Herregud" på svt 1 lär ut, så är Gud både allsmäktig, allälskande, allgod och Helig och den ende som är värd att tillbe och ära. Du kan själv lyssna på predikan här om du vill.

I alla fall, när jag blev sjuk bestämde jag mig för att jag skulle göra några speciella saker när jag blev frisk eller i alla fall mådde så pass mycket bättre att jag kunda tänka mig genomföra det.
Det ena var att gå till frissan och skaffa en ny fräck frisyr - har beställt tid den 27/4 - och det andra var att skaffa en ny tatuering (sorry mor) som påminde mig om att den onde är besegrad och Gud har all makt. 

Så, nu har alltså Änglafursten Mikael, i strid med draken/djävulen, hamnat på min arm. Tack Simon, det gjorde du bra. För alltid ska jag komma ihåg att Gud är störst!

Blessings!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0