Berg och dalar

Ja, så är verkligen livet, upp på höjden och sedan ner i dalen. Och ju högre berget är desto djupare blir dalen efteråt.
Efter den häftiga kicken förra lördagen då talkshowen var en succé och jag verkligen fick utlopp för mina sångardrömmar och talang så blev det rutchkana ner i en dalgång i början av veckan. Svårt att förklara, men både kroppen och själen har tyngt ner mig, gjort ont, gungat och varit allmänt nedrigt. Skit också! Just som allt verkade gå så bra framåt. Inte hjälpte det att gå till frissan heller i tisdags, jo, håret blev ju snyggt och plånboken platt, men dalgången var lika mörk och jobbig ändå.
Nåväl, det ska väl vända igen hoppas jag, det har det ju gjort förut.
Idag tog jag i alla fall mig till Johannas dans, den sista lektionen för terminen och jag är en mycket stolt mamma. Hon är fantastiskt duktig och dessutom hjälpledare i de flesta grupper och hon tycker det är roligt också.
Imorgon har vi Söndagsbrunch och Visuell Gudstjänst kl.11.00 på Frälsis, Limhamn. Du är välkommen om Du vill. Det blir jättebra och gott (jag har handlat...) Jag skriver mer om det senare. Nu ska jag ta min varma vetekudde runt nacken och sätta mig i soffan och läsa.

Och bara "for the record" - jag byter inte namn på bloggen fast jag blivit major. Jag är ju fortfarande "Kaptenen på skutan" och jag skriver loggen. Så det blir Captainsblogg framöver också.

Blessings!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0