Himmel och helvete

Helgen som gick var himmelsk, på flera sätt. Lördagen bestod av dag för Hela Människan på kåren. Vi tränade Tikva, hade mini-spa med fot och handvård. God lunch. Möjlighet till massage, spikmatta, hudvårdsrådgivning och samtal. Allt avslutrades med en andakt i stillhet. Jag har skrivit mer om dagen på Limhamnskårens blogg.
För mig var det extra roligt att igen få träffa en gammal klasskompis som var med under dagen. Vi har inte träffats på över 20 år. Wow.
På söndagens Gudstjänst var predikotemat: "Hoppet och kroppet" (fyndigt va) det var Mackan som predikade om vårt hopp om evigheten och om livet här och nu, hela livet, hela människan, ja lyssna själv.

På eftermiddagen hade vi släkt och vän kalas för Gabriel vilket också var jättekul, med fler kära återseenden av vänner som vi inte heller träffat på ett tag. Nu är emellertid kalasen för Gabriel slut - men nu är det ju snart jul.....

Så kom vardagen på idag och kallt som bara den har det varit idag, men det kan man kanske ta. Däremot träffade jag ikväll en av mina flickors klasskamrat och hans pappa och de berättade att han blivit knivrånad i torsdags kväll utanför sin egen port, halv nio på kvällen. Är det riktigt klokt? Några killar i 16-17-års åldern hotar en 13-åring med kniv och rånar honom på bl.a. hans mobiltelefon och dessutom smäller til honom, bara sådär. På lilla Limhamn!! Men allvarligt!! Vad är det som händer? Ja, vissa säger ju att helvetet inte finns utan det får man på jorden, och visst finns det skymtar av helvetets ondska här, t.ex. ett sådant knivrån, men tack och lov att himlen då finns att få skymta och faktiskt leva i redan här och sedan i evighet.
Jag tror vi behöver gå några bönepromenader på Limhamn igen. Det är ju faktiskt några år sedan sist.

Ha en bra vecka,
Blessings!

Skönt fotbad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0