Nehemja....funkar ännu idag

Ibland är det så med Guds Ord att sådant man läst många gånger plötsligt "hoppar ut" och nästan slår en i ansiktet, eller kanske ännu bättre, får en att bli alldeles varm och glad.
Vi hade ett bönedygn igår och delade upp dygnets timmar mellan oss i kåren för att be. Det var vår tur att vara länken i Frälsningsarméns 24-7 bön som sträcker sig i september-oktober.
Ibland tänker jag, eftersom jag är officer i Frälsningsarmén, att "tänk om jag får andra order; tänk om ledningen säger åt mig att flytta från Limhamnskåren och jobba nå'n annanstans". Nu är det ju så att jag talat om för ledningen att så det inte kommer att hända de närmaste åren eftersom jag fortfarande upplever att Gud har lagt just människorna på Limhamn och Limhamnskåren på mitt hjärta, att det är här jag ska vara och arbeta för Honom och att Han kommer att se till att det blir resultat, att det blir skörd av all sådden. Fast jag gärna vill ha resultat NU, så har ju ändå Gud koll och jag måste vara uthållig och trogen och hålla mitt ord när jag säger att "vad det än må kosta så stannar jag här tills Gud säger nå't annat".
Så under mina bönetimmar igår studsade Nehemjas ord upp ur Bibeln och nästn skrev mig på näsan, Neh.6:3 "Jag står mitt uppe i ett viktigt arbete och kan inte komma." Yes, tänkte jag, det blir mitt svar om någon skulle vilja locka bort mig till något annat. "Jag står mitt uppe i ett viktigt arbete och kan inte komma." Senare i samma kapitel, v.9, säger Nehemja när hans fiender trodde att han skulle ge upp: "Men istället fortsatte jag med förnyade krafter." Och Gud välsignade Nehemja och arbetet och gav resultat.
"Our God is an awesome God" lyssnade jag på flera gånger under bönetimmarna igår och det är sant. Gud är en stor, fantastisk Gud. Han är inte realistisk, Han är undrens och miraklernas Gud. Tack och lov att jag får vara Hans och arbeta för Honom.
Blessings!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0