Så många prylar......

Ja, det var det verkligen på gårdagens Prylmarknad/Loppis som vi hade på kåren, men vilken rolig, intressant, spännande och härlig dag. Vi hade hyrt ut 12 bord och de flesta säljarna hade aldrig varit hos oss förut, vilket ledde till många fina och i vissa fall djugående samtal och nya kontakter skapades. Wow! Folk strömmade in och gjorde fynd, fikade och hade trevligt. Några ungdomar från Chillouten hjälpte till att sälja fika och hade också en rolig dag. Människor i alla åldrar samlades i Guds hus, från den yngste i barnvagnen till den äldste med rollatorn och det var som en stor gudstjänst där vi fick dela livet och livets frågor med varandra och vara överens om att även om det är roligt med loppisar och blir man inte lycklig av prylar. Däremot är det bra om man kan glädja någon annan med dem eller pengarna för dem. Så i det stora hela var det en jättelyckad dag!

Idag hade vi en gudstjänst i mindre skala med Godhet och Trofasthet som innehåll i temat Växtkraft, lyssna här.

Veckan som gått har innehållt både jobb, träning och vila och myket mer. Jag fick nya övningar av Johan, min personlige tränare, och de är mjuka och ser nästan töntiga ut, men attans vad de tar på musklerna, långt in. Aj, sa jag efter första gången. Träningsvärk på nytt igen, men de är jättebra, precis vad jag behöver just nu.

I fredags eftermiddag var jag och barnen hos frissan. Lika bra att ta alla på en gång (utom Magnus då som själv drar trimmern över huvudet :-)
Vi blev riktigt finklippta allihopa och det var välbehövligt och skönt.

Så i morgon är det ny vecka med nya utmaningar. På tisdag ska vi träffas på pastorsträff, David Sirviö från Wesleykyrkan, Anna-Lena Janseus från Linnékyrkan, Grace Bell Browne från Limhamns församling, Svk, och så jag. Det sk också bli roligt att komma igång med det igen. Länge leve ekumeniken :-)

Så ha en bra vecka. Tills vi hörs igen!

Blessings! 
  
Nyklippta Gabriel          Johanna                     Olivia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0