Rivstart

Den här veckan har innehållit en hel del spännande saker. I måndags förmiddag nystartade vi ju Öppna Förskolan och vi har ju flyttat upp allt i stora lokalen och gjort fint. Det är mer plats nu men vi tänkte nog att det kanske inte skulle komma så många första gången, kanske en mjukstart eller så.
Oj, vad fel vi hade. Plötsligt började folk välla in och till slut var vi 46 pers, föräldrar och barn. Wow! säger jag bara. Hur kul som helst!! Vilken tur att jag har både Nettan och Rosi som hjälper till med olika saker där.
Rosi hade en jättefin andakt och alla barnen fick tända ljus och få såpbubblor blåsta över sig :-)
Nettan såg till att fikat inte tog slut och plockade undan så fint efteråt. Undebart med hjälpsamma människor.
Jag kan ju säga att jag var helt slut efteråt och att vila en stund på spikmattan gjorde gott.

På tisdagen tränade jag på Aktiv Rehab för första gången se'n i juni. Har ju kört lita annan träning i sommar, men nu varjag tillbaka på maskinerna - gissa om jag hade träningsvärk i onsdags...kunde knappt gå. Nåja, träningsvärk är tillfällig :-)

Resten av veckan har gått åt mycket till förberedelser för kårsamlingen vi hade idag på eftermiddagen. Vi visade bildspel på allt som hänt under året som gått och tackade och bad för det. Vi pratade om församlingens/kårens betydelse, att Gud har ingen annan plan är församlingen för att bygga sitt Rike på jorden, på Limhamn.
Detta var den första kårsamling vi haft på länge och jag hoppas i kan jobba vidare och samlas fler gånger för att hitta nya vägar att nå människor i alla generationer.
Dessutom drack vi kaffe och åt kladdkaka :-)

Imorgon förmiddag har vi ingen egen gudstjänst på kåren utan jag ska medverka i Limhamns Kyrka kl.11.00 i avskedsgudstjänsten för Catharina Segerbank så man får välja om man vill gå dit eller om man vill gå till Wesleykyrkan på välkomstgudstjänsten för David Sirviö, deras nya pastor. Båda tillfällena är säkert lika värdefulla.

I veckan som kommer startar två aktiviteter på kåren, båda på torsdag, dels Café Smulan, som är ett café där där barn och barnvagnar är tillåtna. Det är öppet kl.10-15 och alla är förstås välkomna. Sedan startar Chillout också för terminen kl.16.30-19.00, som är för ungdomar i årskurs 6-9.

Just det , det är ju Eva-Frukost på lördag, den 11/9 också, kl.9.30, med Me&I-kläder. Ja, en full vecka med andra ord. Jag ber och hoppas att allt detta ska göras i Jesu namn och få bära frukt för framtiden, bli en epidemi av Jesusrelationer.

Blessings!


Öppna Förskolan i måndags


Kommentarer
Postat av: Pia Lotta Loppis

Halloj!!! Vilken fin blogg du har! Hur är det med dig? Hoppas allt är bra! Krama familjen!

2010-09-12 @ 18:54:02
URL: http://pialottas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0