Äggmjölk och majonäs

Idag är det dag 3 på min mjölkfria tillvaro. Det har gått bra, tycker jag. Jag har inte märkt någon skillnad direkt, varken i magen eller hälsan i övrigt, vilket är ok för mig eftersom jag gillar mjölkprodukter..... men jag ska i alla fall hålla ut ett tag till. En skillnad är dock att kaffe är äckligare med äggmjölk (= en LCHF-mjölk gjord av ägg, kokosfett och vatten). Med lite vaniljpulver i den är det ok,men inte som vanlig mjölk.
En annan produkt jag använder mer nu är majonäs - helst ekologisk då. Det är faktiskt gott till mycket.
En positiv sak är att jag inte småäter lika mycket längre, vilket också var en anledning att göra detta. Förr var det enkelt att ta några skivor ost; lite keso; youghurt eller likn. Det kan jag ju inte nu. Det är inte lika frestande att småäta köttfärslimpebitar och vitkål....
Karaktären prövas i alla fall. Det är tufft att stå emot suget att ta lite bregott när jag brer mackor till Gabriel ;-), eller att öppna brie-osten som ligger i kylen.
Nåja, No pain - No gain, he, he. Det ska nog gå bra.

Idag har jag köpt penséer till balkonglådorna på altanen. Det kommer att bli fint när de är planterade. Hoppas våren vill komma för att stanna då.

Blessings

Kaffe med äggmjölk?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0