HURRA - Blogg och lite gnäll- blogg

Hurra, hurra, hurra och halleluja!!!! Kompisen Mackan kommer att med glasögon kunna se 1.0 på ena ögat och 0.6 på andra. Det är de bästa nyheter och bönesvar jag hört på länge!!! Så himla glad blir jag, för hans skull, för resten av familjens skull, för alla som känner honom och har sänt böner och vackra tankar under denna jobbiga tid. Fantastiska nyheter!! Så glad!! Grattis Mackan!!!

Se'n kan jag ju inte då förstå varför det skulle behövas typ 1½ månads helvete i ovisshet för att han skulle få den här hjälpen, ovisshet för hela familjen, vilket gjorde att deras liv har varit mörkt, deprimerat och betydligt mer komplicerat än det hade behövt vara.
Varför kan inte olika enheter inom vården samarbeta, i alla fall de som båda sysslar med ögon!! eller vilken del av kroppen det än är. Allt är så snuttifierat att den ene vet inte vad den andre gör eller hur man gör för att vara mänsklig nog att hjälpa någon vidare. Helt sjukt. En riktigt sjuk vård. Och som Mackan själv sa häromdagen - en patient är den som har tålamod (eng. patient = tålmodig). Och nog behöver man det om man behöver hjälp av sjukvården.

Nåja, nu är jag jätteglad för deras skull och för allas vår skull.

Blessings!

Nu kan du snart springa längs vattnet igen :-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hurra vad bra!

2011-04-28 @ 20:37:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0