Pokerface

Glad Påsk alla!!! Jesus är uppstånden - Han lever!! Halleluja!!
Ja, idag är det Påskdagen och vi firar Jesu uppståndelse, döden är besegrad och livet har vunnit, för alltid.
Natten till idag deltog jag i den ekumeniska Påsknattsmässan i Limhamns kyrka och den var sååå bra- the best ever! Gospelkören Pearls of Joy sjöng och det lyfte verkligen kyrkan i natten. En helt nedsläckt kyrka som få liv och ljus och brister ut i lovsång att Jesus lever - det är mäktigt!
Lite svårt var det att somna efteråt och ännu svårare att komma upp i morse, men är man kårledare och det är Påskdag så är det ;-) och jag och alla som slöt upp på Limhamnskåren idag fick också en fantastisk upplevelse. Mackan Andersson och Samuel Varg Thunberg gav oss showen "Från mörker till Ljus"- en helt undebar show där de på ett otraditionellt sätt gav oss Påskens budskap om död och liv, mörker och ljus och Jesus som befriar oss.
Samuel är mentalist/illussionist och jag drog lotten som gjorde att jag fick vara hans "offer" för att visa sina färdigheter. Och gissa vad - jag lurade honom, ha!! Han kunde inte riktigt läsa av mig, så han gissade på fel hand som jag höll en liten sak i. Senare vid fikat provade han igen, jag vale ett kort som han skulle gissa vilket det var och - ha, jag gjorde det igen! Men det var nära, jag valde ruter 4, han gissade ruter 5 :-) Sen gjorde han det en gång till, men då klarade han det, så visst är han duktig. Det var verkligen en fantastisk förmiddag vi hade.
Nettan och Katja hade ju bakat morotskakor med frosting och masripanmorötter och kladdkakor med vispgrädde, så det var riktigt festligt.

Men jag tänkte, är det bra eller dåligt att ha ett sån't pokerface så att inte ens proffset kan läsa av en. Vågar folk lita på mig nu? Eller måste de testa mig för att vara säkra? Eller..... nä, jag läser nog in för mycket i detta. Jag är ju ärlig egentligen, men när man är i rampljuset får man ju skina lite, he, he.

En härlig vår har vi just nu. Linne och kort kjol har varit eftermiddagens klädsel och altanen en välbesökt plats.
Hoppas på fortsatt fint och skönt i veckan som ligger framför.
På söndag kl.11 blir det nästa fest - Familjefest med "Vipp på rumpan-affären" och dockteater och ösiga barnsånger med bandet Dog Collar. Då blir det rockklädsel igen ;-)

Blessings!

Penséer på altanen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0