Våga prova

Nu är vi inne i April månad och nej, jag blev inte lurad i fredags (inte vad jag vet i alla fall :-)
Både igår och idag har det varit riktigt varmt och skönt ute. Det känns verkligen som vår. Se'n vet vi ju att det kan komma dagar med iskall kyla och regn och blåst. Men det hör ju aprilvädret till.
Igår hade vi Prylmarknad/Loppis på kåren och det var succé - typ 200 pers under dagens lopp (kl.10-14). Jätteroligt att så många vill hyra bord och sälja och att så många vill komma och köpa. Det är ju en så'n bra grej att återanvända prylar istället för att slänga dem. Prova det om ni vågar! Det har jag och det fungerar utmärkt.

Idag predikade jag om Livets Bröd eller "Äta bör man....", du kan lyssna eller ladda ner här ,
Jag utvecklade tanken från 2 veckor sedan om rätt mat, både kroppsligt och andligt, och gick in lite mer på det andliga idag om att välja aktivt att ta in det som är gott, Guds Ord och Hans liv, enskilt och tillsammans och aktivt välja bort det som är dåligt och vara på sin vakt mot det som är dåligt och som har en tendens att trubba av oss. Men som sagt, lyssna själv.

När det gäller mat i övrigt, maten för kroppen alltså, så har jag sedan i höstas ätit enligt LCHF modellen, men fuskat lite emellanåt och eftersom man får äta mycket fett och mejeriprodukterär tillåtna så har jag ätit väldigt mycket sådant (I love whipped cream). Egentligen vet jag att magen inte mår helt bra av hur mycket mjölkprodukter som helst, så jag har det mesta laktosfritt, men det är ändå för mycket. Så nu har jag bestämt att göra en egen-studie. Från och med imorgon, måndag, och i alla fall de närmaste två veckorna ska jag avstå helt från mjölkprodukter, och då se om det gör någon skillnad för min hälsa. Jag skriver det här så jag får pressen på mig att klara av det ;-) Jag lovar uppdaera lite då och då. Jag frågade min coach vad jag skulle äta istället och han sa - du ska inte ersätta det med något annat, du ska äta riktig mat, kött, grönsaker, ägg etc...... tack för den. Nåja, jag kommer säkert på nå't :-)

Nu, dags för sista frosseriet - blåbär, jordgummar och vispgrädde. Mums"

Blessings!

Mums!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0