Det är ljust....

...på morgonen och ljust på kvällen! I måndags var det Vårdagjämning och statusuppdateringarna på Facebook vittnar om vårkänslor och nyförälskelser. Solen har värmt våra frusna kroppar de senaste dagarna och jag hoppas det fortsätter.
Jag var faktiskt och kallbadade idag igen - det gick bra. Det var minsann 4 grader i vattnet - rena sommaren ju :-) (eller inte)... men det var riktigt uppfriskande. Sedan hade jag fika-date med Gud. Jag har numera onsdagar som min "sabbatsdag" som jag ägnar åt bön och ha det bra - "pray and play". Så innan det är riktigt varmt ute, då jag planerar att tillbringa dessa onsdagar i naturen med medhavd kaffekorg, så sätter jag mig på ett café med en latte eller cappuccino, lugn musik i öronen och bibeln i famnen, så läser jag och lyssnar till Gud och skriver ner det jag hör (om jag hör något). Sedan går jag ut och handlar eller går hem och läser nå'n annan bok - men helst inget jobb - det gör jag ju alla andra dagar.
Idag gick många tankar och böner (och uppmuntrans-presenter) till familjen Andersson som har det jobbigt med sjukdomar och annat elände, "Men natten skall vika där ångest nu råder" Jes.9:1a

I övrigt går livet vidare. Vi planerar för sommarens aktiviteter på Furubo Sommarhem i Höllviken och det ska bli så kul!!
På lördag är det dags att gå ut med Street Church igen, det var längesedan jag kunda vara med, så det ser jag fram emot. Hoppas solen värmer då också. Till helgen ska vi också ställa om klockan till sommarid - glöm inte det.

Blessings!

Stranden i Höllviken - längtar.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0