Prästkrage?

Eller officerskrage? Eller....ja, i alla fall nackkrage är det som jag är fast i de närmaste två veckorna, dygnet runt!!! Usch, jag håller på att gå åt efter knappt ett dygn...
Ja, vad kan jag säga, man ska inte leka med sina barn, i alla fall inte springa i kapp och trampa på en trasig trappa och fara med huvudet i dörren och vricka nacken - det är dumt och gör ont och orsakar två veckors sjukskrivning med nackkrage på. Skit också, vi som skulle ha så mysigt med film och gott att tugga på. Blev 4½ timmar på akuten istället, vilket i och för sig var ganska snabbt då det var inklusive CT av halsryggen. Ja, det är väl ingen som vill tillbringa lördagskvällen på akuten - inte jag heller, men så blev det. Det positiva är ju förstås att jag faktiskt får nacken ordentligt undersökt nu, som jag velat ha ganska länge, så jag kan få reda på varför jag alltid har ont i den, om det är muskulärt eller ligamenten, så inget ont utan att det har något gott med sig :-)
Det var ju inte riktigt en sådan här Mors Dag jag hade väntat mig, men jag lver i alla fall och mår bra i övrigt. Det kunde ju varit värre. CT:n visade ju ingenting, men som säkerhetsåtgärd måste kragen sitta kvar i två veckor och sedan göras en provokationsröntgen, där men böjer nacken långt fram och långt bak. Därefter hoppas jag att vara free to go - och börja träna upp mig igen, vilket kommer att behövas.

Innan detta hände var vi i Höllviken på avslutningsläger med Bully Proof gänget. Det var jätteroligt och det blev så fint väder på lördagen, fast prognosen sa regn. Barnen fick sina första stripes och diplom och alla hade roligt. Helt klart lyckat.

Nu får jag skicka in sjukskrivningspapperna till personalenheten och försöka ta det så lugnt som möjligt.
Blir säkert ännu en intressant erfarenhet.

Blessings!

Mycket finare än min - Grattis alla mammor på mors dag

Kommentarer
Postat av: Siw

Din stackare:( Ta hand om o var rädd om dig nu!!! Varma KRYA på dig kramar från mig/sis

2011-05-29 @ 19:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0